راکت فیبر کربنی به زودی آماده پرتاب است
استارت‌آپ فضایی نیوزیلندی ۶

راکت فیبر کربنی به زودی آماده پرتاب است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۶:۰۰ | ۲ دقیقه

راکت الکترون برای کاهش هزینه ارسال محموله‌های سبک به فضا طراحی شده است.

نوپانا به نقل از کسب‌وکار: «الکترون» (Electron) در قیاس با راکت‌های عظیم‌الجثه‌ای مانند Falcon ۹ و New Shepherd، بسیار کوچک است؛ چرا که بیشترین ظرفیت حمل بار برای آن رقمی در حدود ۲۲۵ کیلوگرم بوده که در مقابل عدد ۲۲ هزار و هشتصد کیلوگرم برای فالکون ۹، ناچیز به نظر می‌رسد. راکت الکترون برای کاهش هزینه ارسال محموله‌های سبک به فضا طراحی شده است.

ویژگی اصلی راکت الکترون کاهش هزینه ارسال محموله‌های سبک به فضا است، چرا که هزینه پرتاب راکت‌هایی مانند نیو شپرد و فالکون ۹ چیزی در حدود ۶۰ میلیون دلار است و استارت‌آپ راکت‌لب با تخمین هزینه ۵/۵ میلیون دلاری برای هر بار پرتاب اِلکترون، گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند ماهواره‌های سبک خود را در مدار قرار دهند.

بنا به گفته آقای بِک، راکت الکترون در نخستین پرتاب خود محموله‌ای حمل نخواهد کرد و در عوض، پیشرانه دوم آن در مدار سیصد تا پانصد کیلومتری زمین و برای آزمایش ادوات و ابزارآلات قرار خواهد گرفت که همین هم برای یک استارت‌آپ، دستاورد قابل‌ توجهی محسوب می‌شود.

 (همچنین بخوانید: کاهش مصرف انرژی با فین‌تک)

برچسب‌ها: استارت‌آپفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.