۸۰درصد از اقامتگاه‌های بومگردی که با جاباما همکاری می‌کنند، فعالیت خود را توسعه دادند
۸

۸۰درصد از اقامتگاه‌های بومگردی که با جاباما همکاری می‌کنند، فعالیت خود را توسعه دادند

توسط سعید اتحادی | ۱۴۰۱/۱۲/۶ - ۱۴:۵۶ | ۴ دقیقه

۸۰درصد از اقامتگاه‌های بومگردی که با جاباما همکاری می‌کنند، فعالیت خود را توسعه دادند

جاباما در دو سال گذشته با تمرکز بر اقامتگاه‌های غیر هتلی به‌ویژه اقامتگاه‌های بومگردی، مسیر توسعه و رشد متفاوتی را طی کرده و طبق گزارشی که در دی ماه ۱۴۰۱ منتشر کرد، توانسته بیش از ۶۰٪ از سهم بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران را از آن خود کند.

به گفته فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما، امروز مسیر توسعه جاباما نه فقط از مسیر افزایش فروش باکیفیت و سهم بازار، بلکه از مسیر توسعه‌آفرینی برای تمام ذی‌نفعان این بازار می‌گذرد. یکی از ذی‌نفعان کلیدی و حیاتی بازار اقامت، میزبانان هستند و ارائه خدماتی به میزبانان که منجر به افزایش کیفیت و توسعه  اقامتگاه‌ها شود، نه فقط برای میزبانان که برای سایر ذی‌نفعان این بازار از جمله مهمانان (مسافران) نیز سودمند است.

علاوه بر این، افزایش عرضه در بازار اقامت منجر به افزیش تقاضا می‌شود، زیرا مهم‌ترین مساله برای مهمانان در فرآیند سفر، اقامت است و امروز با توجه به افزایش چشمگیر اقبال مردم به اقامتگاه‌های غیر هتلی -به‌ویژه بوم‌گردی- چرخه «حمایت از میزبانان، افزایش عرضه و افزایش تقاضا» در نهایت منجر به توسعه اقتصاد بوم‌گردشگری که یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه بوم‌گردشگری است، خواهد شد.

مدیر بازاریابی جاباما می‌گوید «امروز ما به خودمان افتخار می‌کنیم در مسیر توسعه‌آفرینی برای بازار اقامت در ایران، به توسعه و رشد اقامتگاه‌های کاملا بومی و باکیفیتی کمک کرده‌ایم و این تازه ابتدای مسیر است».

 

اشتغال‌زایی برای مردمان محلی، مسیر توسعه در جاباما

آنچه بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما از برنامه توسعه جاری و پیش‌روی این شرکت می‌گوید، فراتر از توسعه‌آفرینی برای میزبانان و مهمانان -دو ذی‌نفع کلیدی بازار اقامت- است. در حاشیه بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی که توانسته‌اند با حمایت‌های جاباما کسب‌وکار خود را توسعه دهند، مشاغل زیادی ایجاد شده است؛ با شکل‌گیری و توسعه هر اقامتگاه تعداد زیادی از خانواده‌ها، کسب‌وکارهایی همچون سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و... حول یک اقامتگاه بومگردی روستا و شهر خود راه‌اندازی کرده‌اند و با افزایش ورود گردشگر به آن منطقه، اقامتگاه‌های دیگری نیز شکل گرفته‌اند.

به گفته فرهاد بهشتی «در بسیاری از مناطقی که یک اقامتگاه بومگردی توانسته تعداد زیادی گردشگر حذب کند، کارکنان همان اقامتگاه یا سایر مردم آن منطقه، اقامتگاه‌های بومگردی دیگری ساخته‌اند و افزایش عرضه منجر به افزایش تقاضا در آن منطقه شده است، چرخه‌ای که با وجود ظرفیت‌های گردشگری‌ که در ایران وجود دارد و میتوان ایجاد کرد، متوقف نخواهد شد».

برچسب‌ها: جابامابوم‌گردی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سعید اتحادی