درگاهی برای فریلنسرهایی که خارج از مرزها کار می‌کنند
۸

درگاهی برای فریلنسرهایی که خارج از مرزها کار می‌کنند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۲۲:۱۲ | ۶ دقیقه

یک پی، استارتاپی برای ارائه خدمات به فریلنسرها

با توجه به توسعه و رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز استارتاپ¬های ایرانی در سال‌های اخیر، همواره تمایل زیادی برای فروش محصولات و خدمات این نوع کسب‌وکارها در بازار جهانی بوده است. همچنین چالش‌هایی نیز متوجه این امر بوده است. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها موضوع دریافت درآمدهای حاصل از فروش محصولات و یا خدمات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ایرانی در سطح جهان است. در این راستا، پلتفرم دریافت درآمدهای بین¬المللی یک¬پی از ۶ سال پیش شروع به کار کرد. از روز اول تمرکز یک¬پی بر ارائه زیرساخت‌های شناخته‌شده برای دریافت وجه، جهت استفاده توسط کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ایرانی بوده است.
در این راستا هر شخص یا شرکتی که محصول یا خدماتی دارد که آن‌قدر ارزشمند است، که مشتریانی در سرتاسر جهان دارد، می‌تواند با استفاده از درگاه‌های بانکی بین‌المللی یک¬پی، بهای محصول فروش رفته خود را دریافت نمایند. بدین نحو کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با نصب درگاه‌های بانکی بین‌المللی بر روی وب‌سایت خود، به نزدیک به ۲.۵ میلیارد نفر در جهان فروش داشته باشند. همچنین فری¬لنسرهای ایرانی نیز می‌توانند با استفاده از درگاه پرداخت شخصی یک¬پی، صفحه خود بر روی یک¬پی را ایجاد کنند. آن‌ها می-توانند با ایجاد درگاه پرداخت شخصی در حساب کاربری خود و اشتراک گذاری آدرس (مانند https://yekpay.me/arashakbari) و یا تصویر QRcode آن از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و پیام‌رسان¬ها، از اقوام، دوستان و یا کارفرمای خود در خارج از کشور، معادل ریالی وجوه و درآمد بین¬المللی خود را از طریق یک¬پی دریافت نمایند.
مخاطبان و مزیت رقابتی
کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و نیز فری¬لنسرهای ایرانی که مشتریانی در خارج از کشور دارند و می‌خواهند درآمد بین‌المللی خود را در ایران دریافت نمایند عمده مخاطبان این استارتاپ محسوب می‌شوند.
مشتریان یک¬پی می‌توانند با استفاده از درگاه‌های بانکی بین‌المللی یک¬پی امکان دریافت وجه و درآمدهای بین‌المللی در سرتاسر دنیا داشته باشند. همچنین در قالب پلتفرم یک¬پی می‌توانند از مشاوره‌های صادراتی و تسهیلات صادراتی خرد متنوع استفاده نمایند. کارمزد منصفانه در کنار مشاوره مناسب از مزیت‌های یک¬پی است.
رشد بزرگ استارتاپ
با توجه به وقوع پاندمی کرونا بسیاری از کسب و کارهای ایرانی ضربه¬های شدیدی دیدند که نه داخل ایران میتوانستند فعالیت کنند و به همین تناسب آن فروششان به خارج از کشور نیز بسیار محدود شد و در این زمینه ۱۲۰ سولوشن و راهکار تغییر استراتژی تمرکز خود را بر ارائه راهکارها به فریلنسرهای ایرانی کرد و محصولاتی همچون درگاه پرداخت شخصی بانکی بین‌المللی گذاشت. بر اساس شرایطی که به وجود آمد یک‌پی نیز تمرکزش را بر استراتژی به سمت بازارهای B2C و فریلنسرها ایرانی و محصول درگاه پرداخت شخصی قرار داد. بعد از گذشت پاندمی کرونا و گسترش مجدد کسب و کارهای کوچک و متوسط که در حوزه صادرات کار می‌کنند مجدد توانست به فعالیت خود ادامه دهد.
برنامه آینده برای کسب‌وکارهای خرد
آکادمی مراتوص(مرکز توسعه و آموزش صادرات) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های یک-پی، دوره‌های بلندمدت جهت آموزش سفیران صادراتی ایرانی در قالب شرکت‌های کوچک و متوسط و دانش‌بنیان را دارد. لذا این کمپین توسط یک¬پی شروع شده است که با آموزش و مشاوره به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و توانمندسازی آن¬ها، امکان حضور ۵۰ هزار فرد و یا کسب‌وکارهای ایرانی ارائه‌دهنده خدمات و محصولات در سطح جهان را فراهم می‌کند.
یک¬پی همواره سعی داشته به‌عنوان یک پلتفرم دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین چالش کسب‌وکارهای خرد و متوسط ایرانی که مایل به فروش در سطح جهان هستند که همانا دریافت وجه است را برطرف کند.
شرکای تجاری یک‌پی بانک پارسیان، سنباد و خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) هستند.

 

برچسب‌ها: استارت‌آپفینتک پرداخت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.