افزایش درصد سلامت باتری آیفون
رپرتاژ آگهی؛ ۸.۷

افزایش درصد سلامت باتری آیفون

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۷:۴۴ | ۱۳ دقیقه

از زمانی که اپل قابلیت Battery Health و آی او است را به آیفون و آیپد اضافه کرده است، بسیاری از افراد همیشه در حال بررسی اعداد و ارقامی هستند که بر روی گوشی خود مشاهده کرده اند و به آرامی در حال کم شدن هستند. ما در این مطلب می خواهیم روش هایی برای افزایش درصد سلامت باتری آیفون در اختیارتان قرار دهیم، تا بتوانید با مراقبت بهتر از باتری آیفون خود، بتوانید به افزایش عمر آن کمک کنید.

نوپانامهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که باتری های لیتیوم یونی به کار رفته در گوشی های هوشمند، به مرور زمان و با استفاده ی زیاد فرسوده میشوند. بنابراین حفظ سلامت ۱۰۰ درصدی باتری به صورت همیشگی امکان پذیر نیست. اما جای هیچ نگرانی نیست شما می توانید با رعایت نکات بسیار ساده برای بالا بردن درصد سلامت باتری آیفون می توانید کاری کنید تا در درصدهای پایین تر هم گوشی اپل شما بالاترین حد عملکرد و کارایی خود را نشان دهد. با ترفندهایی که در ادامه این مطلب گفته میشود می توانید اطمینان پیدا کنید که باتری گوشی آیفون شما برای یک مدت طولانی از سلامت مناسبی برخوردار است.

سلامت باتری در آیفون

این موضوع در شارژرهای پرسرعت نیز صدق می کند. اگر دائما از یک شارژر پرسرعت، مانند آداپتور شارژ ۱۸ وات که در داخل جعبه ی گوشی های آیفون می باشد استفاده کنید، عمر باتری شما با سرعت بیشتری در مقایسه با شارژرهای کندتر، رو به زوال می رود. توصیه ما به شما این است که از شارژرهای معمولی برای گوشی اپل خود استفاده کنید، و تنها در صورت نیاز از شارژرهای سریع استفاده کنید. یک روش مفید و موثر این می باشد که شما می توانید در طول شب باتری را به پورت USB کامپیوتر خود متصل کنید تا به آرامی از شب تا صبح شارژ شود.

چگونه بفهمیم باتری گوشی آیفون سالم است؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، تقریبا بعد از ۵۰۰ بار شارژ کردن باتری آیفون لازم است تا آن را تعویض کنید. متاسفانه نه تنها آیفون بلکه هیچ باتری موبایل دیگری تعداد شارژ شدن خود را نشان نمی دهد. همینطور فکر نمیکنم کسی فرصت داشته باشد تا هر بار شارژ کردن باتری اپل خود را به خاطر بسپارد. پس راه حل بهتر و آسان تر این است که از روش های بررسی سلامت باتری آیفون استفاده کنید.

چگونه از باتری آیفون مراقبت کنیم؟

در این قسمت از مطلب می خواهیم با بیان نکات مفیدی به شما کمک کنیم تا بتوانید درصد بیشتری از ظرفیت باتری و سلامت آن را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که در نهایت هر نوع باتری گوشی اپل نیاز به تعویض دارد. همچنین به کار بردن این روش ها در افزایش ظرفیت باطری اپل کمک زیادی می کند.

جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه باتری آیفون!

کمپانی اپل در سایت خود اعلام کرده است که باتری های ایفون به طور کلی در دمای ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی گراد می توانند مطلوب ترین عملکرد خود را ارائه دهند. محدوده ای که به طور کلی باتری موبایل اپل در آن احساس راحتی دارند، دمای ۰ تا ۳۵ درجه ی سانتی گراد می باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه از گوشی در حال شارژ خود استفاده می کنید و یا حتی بدون هیچ استفاده ای کنار گذاشته اید، باید در نظر داشته باشید که دمایی بالاتر از ۳۵ درجه سانتی گراد، برای سلامت باتری گوشی اپل شما خطرناک می باشد.

بهتر است بدانید که استفاده از قاب های گوشی هم می تواند باعث افزایش دمای موبایل شما شود. زمانی که باتری موبایل آیفون شما در حال شارژ می باشد از آن استفاده نکنید و آن را از قاب خود خارج کنید، تا دمای بالای هنگام شارژ شدن باعث اختلال در عملکرد آن نشود.

از شارژهای بی سیم یا شارژر های پرسرعت استفاده نکنید!

ممکن است در مواقعی که به کابل برق دسترسی ندارید، از شارژرهای بی سیم استفاده کنید. لازم است بدانید که سعی کنید خیلی کمتر از شارژرهای بی سیم مانند پاوربانک ها استفاده کنید. زیرا استفاده از آنها گرمای زیادی تولید می کند و ممکن است برای باتری آیفون شما مضر باشد. البته باید بگوییم اگر در زمان های ضروری از آنها استفاده کنید، مشکلی برای آن پیش نمی آید. همچنین شارژرهای بی سیم شامل فناوری های پیشرفته ای می باشند، که تا گرمای آن را به طور قابل توجه ای کاهش میدهد.

روش هایی برای افزایش عمر باتری آیفون

  • محدود کردن دسترسی برنامه ها به موقعیت مکانی
  • محدود کردن دسترسی برنامه ها به بلوتوث
  • فعال کردن حالت Low Power
  • استفاده کردن از وای فای به جای دیتای همراه
  • فعال کردن حالت هواپیما در مناطق کم سیگنال
  • مدیریت کردن برنامه هایی که باعث تخلیه باتری میشوند.

Battery Health  چیست و چگونه می توانیم آن را بررسی کنیم؟

اگر از پایه ترین حالت ممکن شروع کنیم. قابلیت سلامت باتری آی او اس ۱۱.۳ در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است که به کاربران این امکان را می دهد، تا سلامت و ظرفیت باتری خود را به کمک آن بررسی کنند. همچنین شما می توانید به کمک برنامه سلامت باتری ایفون، اطلاعاتی در رابطه با چگونگی مصرف و یا وضعیت باطری خود بدست آورید. شما می توانید به تنظیمات گوشی خود بخش Battery بروید. سپس وارد قسمت Battery Health شوید؛ در آن گزینه ای به نام Maximum Capacity وجود دارد که حداکثر میزان نگهداری شارژ توسط باتری را نشان می دهد. همچنین قسمت Peak Performance Capability به شما اطلاع می دهد که آیا باتری شما قادر است تا انرژی لازم برای فعالیت های سنگین مانند گیمینگ و... را فراهم کند یا نه. اگر سلامت باتری در آیفون شما به نقطه ای برسد که نتواند حداکثر عملکرد خود را حفظ کند، در این قسمت هشداری به شما داده میشود.

گزینهی Optimized Battery Charging  چیست؟

زمانی که گوشی خود را به شارژ متصل می کنید و آن را رها می کنید، این گزینه سودمندی برای شما می باشد؛ و این ویژگی خود را با الگوی شارژ شما تطبیق می دهد و شارژ را در ۸۰ درصد متوقف می کند. این موضوع باعث میشود هنگامی که می خواهید از گوشی خود استفاده کنید، باطری به شارژ کامل رسیده باشد؛ و این موضوع طول عمر باتری را افزایش می دهد. در اصل می توان نتیجه گرفت که هر چه زمان کمتری برای شارژ کامل طی شود، باطری آیفون در مدت بیشتری سالم می ماند.

Optimized Battery Charging در گوشی اپل شما به صورت پیش فرض فعال است و در مواقعی که لازم باشد به صورت خودکار فعالیت می کند. در اکثر مواقع نیازی به غیرفعال کردن این ویژگی نیست، مگر اینکه اطمینان داشته باشید در نیمه شب به شارژ کامل گوشی نیاز دارید و نمی خواهید این روند تا صبح به طول بینجامد.

بررسی سلامت باتری آیفون و شناسایی زمان تعویض آن

همانطور که مطالعه کردید سلامت باتری آیفون به عوامل زیادی بستگی دارد، که در این مطلب تمامی آنها را برایتان شرح داده ایم. اما لازم است بدانید که تمام باتری های قابل شارژ به مرور زمان اثربخشی و کیفیت خود را از دست میدهند و متاسفانه باتری گوشی اپل از این قاعده نیز مستثنی نیست و نیاز دارد تا دفعات بیشتری شارژ شود و یا امکان دارد که به صورت ناگهانی و غیرمنتظره خاموش شود. حتی در موارد حادتر مشاهده میشود که باتری آمپر مورد نیاز برای کارکرد گوشی را تامین نمی کند وگوشی ناگهان خاموش می شود.

رایااستور؛ مرکز فروش انواع باتری موبایل آیفون

چنانچه بعد از بررسی و انجام تمامی این مراحل به این نتیجه رسیدید که باتری آیفون شما عملکرد اولیه خود را از دست داده است، بهتر است هر چه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. مهم ترین نکته در هنگام تعویض باتری گوشی آیفون این است که از باتری اصل آیفون برای تعویض آن استفاده کنید؛ تا در صورت استفاده بیش از حد دچار مشکل نشوید. شما می توانید بهترین باتری اورجینال آیفون را از سایت رایااستور (https://rayastor.ir/) تهیه کنید.

برچسب‌ها: آیفوناپلباتری آیفون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.