نخستین فصل‌نامه «پایش محیط فین‌تک» منتشر شد
روابط عمومی جیرینگ: ۸

نخستین فصل‌نامه «پایش محیط فین‌تک» منتشر شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۰۸:۴۶ | ۳ دقیقه

اولین گزارش فصلی در حوزه فین‌تک با هدف تجمیع و تحلیل اطلاعات و اتفاقات حوزه فین‌تک در ایران و جهان به همت شرکت جیرینگ انتشار یافت.

نوپانا به گزارش روابط عمومی شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ)، انتشار این گزارش فصلی، گام نخست این شرکت در راستای تجمیع و تحلیل اطلاعات و اتفاقات حوزه فین‌تک در سطح کشور و بین‌المللی است. این گزارش فصلی به بررسی وضعیت محیط کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران در این صنعت مهم نیز اشاره دارد.

نسخه اول فصل‌نامه «پایش محیط فین‌تک» از 2 فصل با عناوین «محیط کلان» و «محیط رقابتی» منتشر شده است. مرور پارامترهای اقتصادی، رخدادهای سیاسی و پارامترهای اجتماعی و همچنین روندهای جهانی حوزه فین‌تک از جمله بارزترین مسائل مطرح شده در فصل نخست این گزارش محسوب می‌شود. شاخص بهای مصرف‌کننده، تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ مشارکت اقتصادی در ایران به تفکیک جنسیت، وضعیت ایران از نظر شاخص توسعه انسانی، وضعیت ایران از نظر شاخص رقابت‌پذیری جذب استعدادها و وضعیت ایران از نظر آمار مهاجرت از جمله مواردی است که به صورت کامل و جامع تحت عنوان «محیط کلان» مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌است.

فصل دوم این گزارش به تحلیل محیط رقابت داخلی در حوزه فین‌تک اشاره دارد و اتفاقات و فعالیت‌های بازیگران نوظهور این صنعت مهم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. گزیده اتفاقات رگولاتوری، مقایسه سرویس‌های بازیگران کلیدی، مقایسه تعداد نصب و امتیاز اپلیکیشن‌های بازیگران کلیدی، مسیر رشد بازیگران بزرگ فین‌تک، اکوسیستم فین‌تک ایران، مهم‌ترین فعالیت‌های بازیگران نوظهور در پاییز 1400و مرور اتفاقات مهم حوزه‌های فین‌تک در ایران از جمله مهم‌ترین موارد مورد بحث در فصل دوم این گزارش جیرینگ می‌باشند.

اولین گزارش فصلی «پایش محیط فین‌تک» تو سط جیرینگ در پاییز 1400 در قالب دو فصل با عناوین «محیط کلان» و «محیط رقابتی» در 42 صفحه منتشر شده است. جهت دریافت و مطالعه نسخه کامل اولین فصل‌نامه « پایش محیط فین‌تک» کافی است به این لینک مراجعه نمایید

برچسب‌ها: جیرینگفین تکپایش محیط فین‌تک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.