گزارش سال ۱۴۰۱ جاباما منتشر شد
۸

گزارش سال ۱۴۰۱ جاباما منتشر شد

توسط سعید اتحادی | ۱۴۰۲/۵/۱ - ۲۲:۴۴ | ۴ دقیقه

سهم پلتفرم‌های آنلاین از بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی اقامتگاه‌های ایران چقدر است؟

جاباما برای اولین بار، گزارشی از وضعیت کسب‌وکار خود منتشر کرد. این گزارش که به بررسی وضعیت جاباما در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ و همچنین معرفی بازار اقامت در ایران می‌پردازد که شامل اطلاعات و آمار از بخش‌های مختلف این کسب‌وکار است.

 

جاباما در این گزارش از آمارهای مختلفی صحبت کرده است. لیست علاقه‌مندی، تعداد نظرات کاربران، پشتیبانی کاربران و میزبانان، کمپین‌های بازاریابی، معرفی شرکت جدید جاران، برنامه توسعه گردشگری و همچنین فعالیت‌های جاباما در حوزه مسئولیت اجتماعی، از جمله مواردی است که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

 

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نفر در ۶۸ عنوان شغلی مختلف در جاباما مشغول به کار هستند.

 

فقط هفت درصد آنلاین، مابقی آفلاین!

 

جاباما می‌گوید با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت، همچنان بخش قابل توجهی از بازار اقامت در ایران آنلاین نشده است. در این گزارش آمده است که تنها هفت درصد از کل اقامتگاه‌های ایران به صورت آنلاین به فروش می‌رسد؛ در حالی که اندازه بازار اقامتگاه‌های ایران برابر با ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

 

از زانوس تا رشت؛ اقامتگاه‌های مورد علاقه کاربران جاباما

 

گزارش جاباما می‌گوید اقامتگاه مورد علاقه کاربران این پلتفرم کلبه مثلثی زانوس و شهر مورد علاقه، رشت است که هر دو بیش‌ترین میزان استقبال در تمام متریک‌ها را از سمت دنبال‌کننده‌های صفحه اینستاگرامی این شرکت به خود اختصاص داده‌اند.

 

۲۲۳ درصد رشد

 

طبق اطلاعات منتشر شده در گزارش جاباما، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری کاربران فعال جاباما را ساکنان استان تهران تشکیل می‌دهند و تعداد آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه قبل، ۲۲۳ درصد رشد داشته است.

مطابق با این گزارش، ۶۵ درصد از کاربران بازار آنلاین اقامت در ایران را ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها تشکیل می‌دهند و ۶۹ درصد از اقامتگاه‌ها را همین گروه سنی به‌صورت آنلاین رزرو می‌کنند.

 

۱۰ استان ایران با بیش‌ترین تعداد اقامتگاه در جاباما

 

جاباما می‌گوید در تمام استان‌های ایران اقامتگاه دارد اما طبق آنچه در این گزارش آمده، بیش‌ترین اقامتگاه‌های فعال در جاباما در استان‌های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان)، تهران، البرز، استان‌های مرکزی (اصفهان، یزد و فارس)، هرمزگان و خراسان رضوی قرار دارند.

برچسب‌ها: جاباما
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سعید اتحادی