هر آنچه که باید در سفر به کیش بدانید
هر آنچه که باید در سفر به کیش بدانید ۴

هر آنچه که باید در سفر به کیش بدانید

توسط سعید اتحادی | ۱۴۰۱/۹/۹ - ۰۹:۵۰ | ۱۲ دقیقه

از جاهای تفریحی و دیدنی جزیره کیش چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که برای دیدن یک نمایش کمدی به کجا بروید، کنار دریا چه کارهایی را می‌توانید انجام بدهید؟

جزیره کیش یکی از زیباترین و تفریحی‌ترین نقاط ایران در جنوب کشور است که مقصدی عالی برای گردشگران به شمار می‌آید. این جزیره دیدنی با توجه به این که یکی از نزدیک‌ترین مکان‌های ایران به استوا است، آب و هوایی گرم در تابستان و هوای معتدلی در پاییز و زمستان دارد که باعث می‌شود در تمامی فصول علاقمندان ویژه خود را داشته باشد.

از جاهای تفریحی و دیدنی جزیره کیش چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که برای دیدن یک نمایش کمدی به کجا بروید، کنار دریا چه کارهایی را می‌توانید انجام بدهید، چگونه به دوچرخه سواری بروید و... با خواندن مقاله هر آنچه که باید در سفر به کیش بدانید، اطلاعات کافی درباره سفر به این جزیره زیبا و پر از شگفتی را به دست آورید.

در جُنگ های نمایشی کیش خوش بگذرانید

در کیش جنگ‌های نمایشی شامل استندآپ کمدی‌ها، تقلید صدا، حرکات نمایشی هنرمندان، اجرای آکروبات، تئاترها و نمایش‌های کمدی می‎‌شود که همه آنها باعث گذراندن اوقاتی خوش و مفرح برای شما خواهند بود.  شما می‌توانید در سالن‌های مختلفی در جنگ‌های پازل شو، ستارگان رنگارنگ، پرشین شو، دینامیت شو، ایرانیان، بابک شو و سی شو حضور یابید و از هنرنمایی هنرمندان کمدی کشورمان لذت ببرید و خوش بگذرانید.

این جنگ‌ها به شما فرصت می‌دهند تا برای چند ساعتی از زندگی روزمره غافل شده و یکسره در خوشی و شادمانی باشید و پس از این که ساعاتی را در این جنگ‌های نمایشی به خوشی گذراندید به سوئیت خود بازگردید. به یاد داشته باشید که با اجاره سوئیت در کیش در جاباما با قیمت های مناسب می‌توانید بهترین واحد اقامتی را با بهترین هزینه اجاره کنید.

از تفریحات دریایی کیش چه می‌دانید؟

وقتی به یک جزیره سفر می‌کنید، می‌توانید انتظار امکانات فراوانی برای تفریحات و ورزش‌های آبی و دریایی را داشته باشید. خوشبختانه این امکانات در کیش فراهم است و شما می‌توانید کارهای مختلفی را در کنار دریا انجام دهید. شما می‌توانید: سوار بر قایق تندرو شده و به گشت زنی روی آب بپردازید، انواع مختلف غواصی را انجام دهید، توسط یک تیوپ بادی که یک قایق موتوری آن را روی آب می‌کشد، شاتل سواری و بنانا سواری کنید، ورزش مفرح اسکی روی آب را انجام دهید.

هم چنین شما می‌توانید با رزرو سوئیت با قیمت های عالی به راحتی در کیش اقامت کنید و سپس برای تماشای کف دریا از درون قایق‌‌های آکواریومی به ساحل بروید. علاوه بر آن می‌توانید توسط فلای بورد و به همراه جت اسکی در هوا معلق شوید، پاراسل سواری و کایت سواری کنید، توسط پدل برد، روی آب بایستید،  روی آب با جت اسکی رانندگی کرده، یا داخل یک توپ بزرگ بیگ بال بازی کنید.

دوچرخه سواری، ورزشی مفرح در کیش 

یکی از تفریحات کیش دوچرخه سواری در مسیر تعبیه شده برای این ورزش مفرح در کیش است. این مسیر دوچرخه سواری دور جزیره کیش را در بلوار ساحلی جزیره کیش طی می‎کند، این بلوار جهان نام دارد و در  قسمت های مختلف جزیره دور می‌‏زند. اگر خودتان دوچرخه ندارید، برای طی این مسیر ابتدا باید به یکی از جایگاه‌های اجاره دوچرخه رفته و دوچرخه کرایه کنید. جایگاه‌های کرایه دوچرخه عبارتند از بازار مرجان، فاز دوم مجتمع صدف، اسکله تفریحی کیش، منطقه کشتی یونانی و  فانوس دریایی کلبه هور کیش. پس از اجاره دوچرخه می‌توانید وارد پیست دوچرخه‌ سواری شوید. 

بعد از اجاره ویلا در کیش رو به دریا، شما در مسیر دوچرخه سواری کیش می‎توانید از اسکله تفریحی و پلاژ آقایان عبور کرده و وارد آن شوید، بعد بازدید از کشتی یونانی، فانوس دریایی کلبه هور و صخره‌های قارچی بروید و هم‌چنین ‏مجسمه فرشته فانوس به دست را ببینید، از بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید مدرن خرید کنید،‏ در باغ پرندگان توقفی داشته باشید و پرندگان زیبا را تماشا کنید، در پارک دلفین کیش و آکواریوم کیش به تماشای آبزیان زیبا بروید و با بازدید از شهر تاریخی حریره نسبت به گذشته مردم کیش اطلاعات کسب کنید.

با شهربازی های کیش آشنا شوید

جزیره کیش دارای چندین شهربازی است که هر یک می‎توانند مکان‌های مناسبی برای تفریح شما و کودکانتان باشند. شهربازی هایلند یک شهربازی سرپوشیده واقع در فضای سبز پارک شهر است که یکی از بهترین شهربازی‌های خاورمیانه به شمار می‌آید و دارای فوتبال حبابی، سینمای هفت بعدی، واتر بال گروهی، بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی، بازی‌های رایانه‌ای، مینی گلف، بولینگ و... است. شهربازی فان کلاب در بازار كوروش برند سنتر است و 65 بازی مختلف مانند بولینگ، شبیه‌ساز جت اسکی، موتور فضایی، موتور مسابقه‌ای، قطار شادی کودکان، واقعیت مجازی، ماشین‌های کوبنده، زمین بازی و... دارد.

اتاق فرار کیش یا اسکیپ روم در طبقه‌ سوم مرکز خرید دیپلمات است که بازیکنان باید برای بیرون آمدن از اتاق دربسته با درهای قفل شده تلاش کنند. تم پارک سنتر نیز یک شهربازی کیش است که رو به ‎روی کشتی یونانی قرار داشته و دارای دو بخش پارک ژوراسیک و پارک جادویی، به همراه بخش‌های بلک لایت، اتاق پرسپکتیو،  نقاشی‌ سه بعدی، اتاق سلفی، اتاق آینه،‌ اتاق خواب دیواری و اتاق‌های وارونه است.

در کیش چه جاذبه های تاریخی وجود دارد؟

شهر باستانی حریره جاذبه تاریخی مهمی در کیش است که از قرن چهارم تا دهم هجری قمری یکی از شهرهای مهم ایران بوده و در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. در آن زمان این شهر و هنگام رفت‌ و آمد کشتی‌های کشورهای مختلف، یکی از مراکز مهم توقف دریایی بوده است. در شهر باستانی حریره شما می‌توانید از درخت 500 ساله سبز کیش که شکل و شمایلی عجیب و غریب دارد، دیدن کنید. هم‌چنین می‎توانید از آب‌انبار کیش که دارای پنج بادگیر و دو گنبد است بازدید کرده و به خانه‌ اعیانی کیش بروید که دارای کاشی‌کاری‌های زیبایی بوده و دو بخش‎ دارد و در زمان گذشته چندین خانوار در آن ساکن بودند، دیدن کنید.

خانه‌ مردم‎شناسی بومیان کیش با قدمتی در حدود ۲۰۰ سال نیز دارای حیاط مجلسی، حیاط خانوادگی، اتاق‌های زمستانه و تابستانه، انبار، حلقه‌های چاه آب، مطبخ و... است، از جاهای تاریخی شهر حریره است. از سایر جاهای تاریخی کیش می‌توان به ‌شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد که مکانی برای پناه گرفتن مردم در زمان گذشته بود است. این شهر که در عمق 16 متری زمین است دارای سقف‌های مرجانی و صدفی بسیار زیبایی است و در لیست آثار جهانی یونسکو قرار دارد. کشتی یونانی یکی دیگر از جاذبه‌های کیش است که در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته و نماد کیش به شمار می‌آید.


کشتی های تفریحی کیش

از تفریحات خاص و منحصر به ‌فرد در جزیره کیش، سوار شدن بر کشتی‎های تفریحی است. این کشتی‌ها دارای سانس‌های دو ساعته هستند و شما در آنها علاوه بر سواری روی آب می‌توانید از‌ برنامه‌های تفریحی مختلف شامل جنگ شادی، اجرای موسیقی، شعبده‌بازی، استندآپ کمدی، حضور هنرمندان محبوب، موسیقی زنده و جنگ شبانه استفاده کرده و لذت ببرید.

برچسب‌ها: تبلیغاتگردشگریجاباما
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سعید اتحادی