نرم نگاران آرمیتیس؛ 20 سال فعالیت ارزشمند در اکوسیستم استارتاپی ایران
۸

نرم نگاران آرمیتیس؛ ۲۰ سال فعالیت ارزشمند در اکوسیستم استارتاپی ایران

توسط علیرضا وائلی | ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۴:۵۶ | ۷ دقیقه

آقای حمید محمودزاده، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت، درسال 1382 شرکت نرم‌نگاران آرمیتیس را با هدف ارائه راهکارهای مبتنی بر وب، خدمات طراحی سایت و زیرساخت‌های فنی، تاسیس کرد. این مجموعه در طی عمر 20 ساله خود محصولات، خدمات و زیرمجموعه‌های متفاوتی تا به امروز داشته است این محصولات و زیر مجموعه‌ها شامل سایت لوکوپوک که نمونه بومی شده سایت eBay بود، سایت استخدام اولین سایت کاریابی کشور، سایت خبرگزاری بانکی فعال در حوزه معرفی خدمات نهادهای مالی  و سرمایه گذاری، نمایندگی رسمی شرکت میلرلایت (mailerlite)، راه‌اندازی مجموعه دیدار به عنوان اولین CRM‌ ابری ایران و راه‌اندازی پابلیکا فعال در حوزه روابط عمومی آنلاین و انتشار رپورتاژآگهی می‌باشد.

 

حمید محمودزاده در خصوص ایده شکل‌گیری این شرکت می‌گوید:" سال 82 شرکت نرم‌نگاران آرمیتیس را با هدف ارایه راهکارهای مبتنی بر وب، و خدمات طراحی سایت و زیرساخت های فنی راه‌اندازی کردیم. در همین راستا سایت لوکوپوک اولین محصول ما بود که می‌خواستیم نمونه‌ای بومی شده از سایت eBay باشد. اما در آن زمان آنقدر درگیر اضافه کردن فیچرهای جدید و بهبود خدمات به این محصول بودیم که از بازاریابی آن غافل شدیم و این موضوع باعث شکست ما در آن بازه زمانی شد. البته از این موضوع هم نمی‌توان گذشت که در  سال 82 زیرساخت‌های خرید آنلاین تکمیل نشده بود و مردم به این مدل خرید آنچنان اعتماد نداشتند. درواقع موضوع جا‌ افتاده‌ای نبود. سال 87 و 88 نیز روی لوکوپوک دوباره سرمایه‌گذاری کردیم، این بار شرایط بهتر بود و زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده بودند و مجموعه‌های متعددی فعالیت خود را آغاز کردند اما سایتی مانند دیوار با سرمایه‌گذاری زیاد توانسته بود جایگاه بهتری از ما کسب کند. "

ایشان افزودند:" سال 92 سال مهمی برای ما بود زیرا توانستیم نمایندگی رسمی شرکت میلرلایت (mailerlite) در ایران را بگیریم. تا اوایل سال 97 بیشترین حجم فروش را داشتیم و نماینده برتر میلرلایت در دنیا شدیم. اما سال 97 همه چیز تغییر کرد به دلیل اینکه این شرکت می‌خواست وارد بازار آمریکا شود و حجم زیادی از مشتریانش از سمت بازار ایران بود نمایندگی خود را از ما گرفت و تمامی اکانت‌ها بسته شدند و یکباره بخش عمده‌ای از دارآمد شرکت صفر شد."

در ادامه آقای محمود زاده گفت:"  این موضوع شوک بزرگی بود اما ما آن زمان نیز مشاور شرکت‌های مثل دیجی‌کالا و تخفیفان بودیم و با سازمان‌های دولتی و خصوصی  بخصوص بانک‌ها همکاری خوبی داشتیم. از این همکاری‌ها متوجه شدیم که بحث روابط‌عمومی موضوع جدید و مفیدی برای سازمان‌هاست زیرا از دو جهت نتیجه‌بخش است «تبلیغات و سئو» و همچنین «اطلاع رسانی و حضور در رسانه‌ها»، که به برند‌ها کمک می‌کرد با هزینه کمتر، نتایج‌ بهتری به دست آورند. و این فرصتی شد تا پابلیکا را فعال‌تر کرده و گسترش دهیم."

محمودزاده در خصوص تجربه 20 سال شرکت نرم‌نگاران آرمیتیس در حوزه استارتاپی ایران افزودند:" تمرکز بر یک محصول یا خدمات می‌تواند برگ برنده هر شرکتی باشد. به عنوان مثال در سال‌های  92 تا 98 با اینکه از نظر درآمدی و محصولات وضعیت خوبی داشتیم اما تمرکز روی یک محصول نداشتیم چند محصول مختلف بود مثل بانکی، پابلیکا، دیدار و ... و هرکدام کار خود را می‌کردند و درآمد خود را داشتند ولی نبود تمرکز باعث شد آن اتفاق مورد نظر ما رخ ندهد."

ایشان در مورد فعالیت حال حاضر شرکت گفتند:" بعد از ماجرای میلرلایت متوجه‌ شدیم که باید تمرکز خود را روی یک محصول قرار دهیم، پس تمامی محصولات را واگذار کردیم، و فقط در نهایت پابلیکا و دیدار باقی ماندند. من تمام تمرکز خود را روی دیدار گذاشتم و پابلیکا هم به یکی از هم­بنیان­گذاران سپرده شد. و نتیجه اتفاق خوبی بود که برای هر دو مجموعه افتاد و توانستند به جایگاه خوبی برسند."

در انتها ایشان افزودند:" به نظر من دوره تبلیغات مستقیم تمام شده و جایی هستیم که روابط عمومی می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد و ما در حال تلاش هستیم که پابلیکا یک مرجع روابط‌ عمومی در ایران شناخته شود."

 

شرکت نرم نگاران آرمیتیس اکنون با بیش از  20 سال سابقه ارزشمند در اکوسیستم استارتاپی ایران توانسته خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌ها در این حوزه، معرفی نماید، و با برنامه‌ریزی دقیق برای آینده، هم به خود و هم به دیگر شرکت‌ها برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر کمک نماید.

 

برچسب‌ها: CRM دیدارنرم نگاران آرمیتیسحمید محمودزادهپابلیکاجشن 20 سالگی نرم نگاران آرمیتیس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا وائلی