پنج قانون تأمین مالی استارت‌آپ‌ها
چگونه سرمایه‌گذاران را مجاب به همکاری کنید؛ ۷

پنج قانون تأمین مالی استارت‌آپ‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۶:۴۱ | ۶ دقیقه

استارت‌آپ‌ها با این روش‌ها از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تامین سرمایه می‌کنند.

به گزارش نوپانا به نقل از زومیت: وقتی می‌خواهید با سرمایه‌گذاران در مورد تامین مالی صحبت کنید، باید چیزی بیش از یک ایده، در دست داشته باشید. باید نشان دهید که ایده‌ شما عملیاتی خواهد بود و برای بازار، راهکار جدید ارائه می‌کند. اگر واقعا می‌خواهید که وضعیت استارت‌آپ شما در بهترین موقعیت ممکن قرار گیرد، می‌بایست موارد زیر را در نظر داشته باشید.

شبکه، شبکه، شبکه!

شما می‌بایست با استارت‌آپ‌های دیگر و گروه‌های سرمایه گذاری ارتباط موثر برقرار کنید. با آنها صحبت کنید، از آنها یاد بگیرید، بازخورد بگیرید. اگر خوش‌شانس و آماده باشید، سرمایه گذاران بر اساس اطلاعاتی که آنها می‌دهند و سئوالاتی که شما می‌پرسید، به کسب‌وکار شما علاقه پیدا خواهند‌ کرد. حتی می‌توانید از یک سرمایه‌گذار بخواهید که به شما نصیحتی کند که این می‌تواند مقدمه‌ای برای آشنایی‌های بعدی و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما باشد. نشان دهید که برای چیزی که ارائه می‌کنید، آینده‌نگری نیز داشته‌اید. مورد آخر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نتایج را نشان دهید

سرمایه‌گذاران به چیزی بیش از ایده نیاز دارند. آنها می‌خواهند بدانند که ایده شما چطور عملی می‌شود. سخت است بدون هیچ سرمایه‌گذاری بتوان مشتری جذب کرد. ولی باید کاری کنید که سرمایه‌گذار بفهمد مشتریانی هستند که بخواهند بابت سرویس شما پول بپردازند. خارج از قوانین سنتی فکر کنید، به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید مشتریان اولیه را بدون سرمایه گذاری زیاد بدست آورید.

تیم خود را معرفی کنید

افراد دیگر را در پروسه کاری خود بیاورید، چون به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد. مطمئن شوید که سرمایه‌گذاران می‌دانند که اعضای تیم شما چه کسانی هستند، با چه کسانی مشارکت دارید و این افراد چه مهارت‌هایی دارند. هیچ وقت فکر نکنید سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که برای ایده شما پول بدهند و اگر تنها به یک نفره ایده خود را ارائه بدهید می‌توانید بازخورد بگیرید! این یعنی شما واقع بین نیستید.

دستاوردها را نمایش دهید

بگذارید سرمایه‌گذاران حس کنند که در قبال همکاری با شما، سود خواهند کرد. این همان چیزی است که سرمایه گذار به دنبال آن است. شما حس خوبی نبست به ایده تان دارید، ولی این حس خوب شما به چه درد آنها می‌خورد؟

سرمایه‌گذاران مناسب را پیدا کنید

به دنبال سرمایه‌گذارانی نباشید که فقط به شما پول بدهند. پول بخش مهمی از کار است ولی باید سرمایه گذاری را جذب کسب‌وکار خود کنید که می‌خواهد با شما کار کند، نه فقط اینکه به شما پول تزریق کند. از طریق کار با سرمایه‌گذاران، شما می‌توانید مهارت‌ها و اطلاعات بسیار زیادی کسب کنید. با شروع کار، شما ریزه‌کاری‌های بسیار زیادی فرا خواهید گرفت. نکته اصلی این است وقتی که می‌خواهید با یک سرمایه‌گذار صحبت کنید، باید آماده باشید. وقت آنها را تلف نکنید و مطمئن باشید که آنها می‌فهمند شما دنبال چه هستید. رفتن در این مسیر بسیار سخت است، ولی ارزش وقت گذاشتن و انجام دادن را دارد.

(همچنین در این زمینه بخوانید: همه حامیان استارت‌آپی)

سرآوا اولین و بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه ایرانی است. از ابتدای فعالیت این شرکت، همواره سرمایه به همراه دانش و تجربه کارآفرینی و با هدف «خلق الگوهای موفق ایرانی» در اختیار کارآفرینان و کسب‌وکارهای نوپا قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاری‌های این شرکت روی شرکت‌های فعال در اقتصاد دیجیتال و در حوزه‌هایی مانند حوزه اینترنت، موبایل، تجارت الکترونیک، بازی، رایانش ابری و نرم‏‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) است. منش سرآوا، سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران داخلی دیگر و افزایش هر چه بیشتر ذی‌نفعان، سرمایه‌گذاری روی کارآفرین و کمک به ساخت برندهای ملی در عرصه اقتصاد دیجیتال است.

برچسب‌ها: منابع‌مالیاستارت‌آپکسب‌و‌کارسرمایه‌گذار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.