زیرساخت تکنولوژی کسب‌وکارهای هوش مصنوعی حمایت می‌شود
توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ۸

زیرساخت تکنولوژی کسب‌وکارهای هوش مصنوعی حمایت می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۱۶ | ۴ دقیقه

تامین نیازهای کشور در حوزه هوش مصنوعی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه است. همین هدف هم دلیلی شد بر این‌که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی حمایت خود را از طرح‌های فناورانه تولید پیکره در حوزه هوش مصنوعی اعلام کند.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد با هدف حمایت از تولید پیکره برای کاربردهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی، از طرح‌های فناورانه این حوزه در قالب اعطاء تسهیلات بلاعوض و وام حمایت کند.

هدف از اجرای این پروژه، حمایت از تولید پیکره برای کاربردهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی است. پیکره تولید شده می‌تواند در هرکدام از زمینه‌های مورد نیاز کشور مانند پردازش متن، پردازش تصویر، پردازش گفتار، داده‌کاوی، حوزه‌های پزشکی و غیره باشد.

پیکره از جمله اجزای اولیه و اصلی در یادگیری ماشین است. عموما دقت و توانایی تعمیم‌پذیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین، ارتباط  مستقیمی با حجم پیکره آموزشی دارد. بر این اساس و در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور، این فراخوان منتشر شده است.

پیکره‌های تولید شده باید در حوزه هوش مصنوعی و به طور مشخص یادگیری ماشین باشد و با تاکید بر رفع مشکلات خاص کشور تولید شود.

همچنین پیکره تولیدی باید از حجم کافی برای رسیدن به دقتی قابل قبول (بر حسب نوع مسأله) روی الگوریتم‌های لبه دانش برخوردار و دارای جامعیت و تنوع کافی برای پوشش فضای مساله هدف باشد. رعایت حریم خصوصی و حق نشر در تولید پیکره ضروری است و لازم است  تا پیکره به صورت عمومی به همراه مستندات مربوطه به طور کامل منتشر شود. 

طرح‌‏هايي که در برنامه فراخوان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمايت قرار مي‌گيرند، نبايد به‌طور همزمان و موازي در ديگر سازمان‏‌ها يا نهادهاي مرتبط (در رابطه با همان طرح) حمایت شوند.

علاقه‌مندان پروپوزال تکميل شده خود را به آدرس ايميل Itgroup@isti.ir  ارسال و برای کسب اطلاعات بيشتر با دبيرخانه فراخوان با شماره ۸۳۵۳۲۳۲۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

برچسب‌ها: هوش مصنوعیزیرساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.