۴ پروژه عمرانی و فناورانه گشایش یافت
با حضور سورنا ستاری: ۸

۴ پروژه عمرانی و فناورانه گشایش یافت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۱:۴۲ | ۹ دقیقه

۴ پروژه فناورانه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

نوپانا: آغاز عملیات عمرانی 4 پروژه تحقیقاتی در فاز 3 پارک،  افتتاح ساختمان چند منظوره پارک فناوری پردیس، افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلووات و گشایش سالن چند منظوره ورزشی پروژه‌های فناورانه ای هستند که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شدند.

در بخش نخست این برنامه و افتتاح پروژه های پارک فناوری پردیس با حضور ستاری عملیات عمرانی 4 پروژه تحقیقاتی در فاز ۳ پارک پردیس آغاز شد. عبدالعظیم رضایی فرماندار شهر پردیس و مرتضی همتی شهردار پردیس نیز در این مراسم حضور داشتند. 

این قطعات جمعا به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع و بنای قابل ساخت آن حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمربع است که حداکثر طی دو سال تکمیل و آماده بهره‌برداری می شود. این شرکت ها در جریان فراخوان واگذاری اراضی فاز 3، کار خرید و طراحی ساختمان خود را آغاز کرده بودند.

حدود 70 قطعه در فاز 3 در حوزه های مختلف تا کنون واگذار شده است که از این تعداد نزدیک به 15 قطعه در حال حاضر با تکمیل کار طراحی ساختمان خود، امکان شروع عملیات عمرانی را خواهند داشت و عملا این کلنگ زنی آغاز کار عملیات عمرانی شرکت‌ها در فاز 3 خواهد بود.

از جمله شرکت هایی که وارد فاز عملیاتی شدند می توان به شرکت های پویندگان راه سعادت، داهیان پزشکی پیشرو، عالی پیام، الکترونیک برتر اشاره کرد که همگی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعال هستند.

افتتاح پروژه پست 63.20 کیلووات پارک فناوری پردیس

پروژه بعدی که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد، آغاز به کار پست 63.20 کیلوواتی پارک فناوری پردیس بود که با سرمایه ۱۲۰ میلیاردی بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده است.

با توجه به رشد فزاینده استقرار شرکت ها در پارک، ایجاد یک پست ثابت و با ظرفیت بالا ضروری بود. به همین دلیل ار سال ۹۸ فاز عملیات اجرایی آن با همکاری ۴۲ شرکت خصوصی و بخش دولتی این پست برق در پارک آغاز شد و سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

 گشایش ساختمان چند منظوره پارک پردیس

از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این برنامه گشایش ساختمان چند منظوره پارک برای استقرار شرکت های دانش بنیان بود‌. این مرکز در حال حاضر میزبان ۱۰ شرکت دانش بنیان است و ۴۰ واحد اداری و ۵ واحد کارگاهی در آن تعبیه شده است. در سال جاری شرکت های دیگری نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد.

توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس

در این برنامه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با حمایت های شهرداری و فرمانداری شهر پردیس اتفاقات بزرگی در پارک فناوری پردیس رقم خورده و این پارک میزبان شرکت های دانش‌بنیان، خلاق و فناور زیادی شده است. پارک پردیس بزرگ ترین پارک فناوری در کشور است و سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان فروش شرکت های آن بود.

به گفته ستاری، با توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پارک، میلیاردها تومان سرمایه تزریق شده است. پروژه امروز هم بخشی از فعالیت های عمرانی پردیس است که با سرمایه بخش خصوصی و دولتی اجرایی شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: به تازگی ۲۸۰ هکتار مصوب شده است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی به زیست بوم پارک فناوری پردیس افزوده شود. سرمایه گذاری ها در فاز ۳ ادامه دارد و به زودی اتفافات خوبی خواهد افتاد و تعداد بیشتری از جوانان در این فضا مستقر خواهند شد‌.

گشایش سالن چند منظوره ورزشی پارک فناوری پردیس  

همچنین گشایش سالن چند منظوره ورزشی پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه‌های این بازدید با حضور ستاری بود. با توجه به استقرار گروه‌های مختلف کاری از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، شتابدهنده ها، استارتاپ‌ها در پارک فناوری پردیس و نیاز به ایجاد فضایی برای ورزش‌های قهرمانی و تفریحی ساخت مجموعه‌ای چندعملکردی در دستور کار قرار گرفت.

البته کاربری‌های این مجموعه تنها به مسائل ورزشی و تفریحی محدود نمی‌شود و استفاده برای برگزاری گردهمایی‌ها، رویدادها و مراسم مختلف نیز برای این ساختمان در نظر گرفته شده است. بنابراین تصمیم گرفته شد که این مجتمع با زیربنای تقریبی 2 هزار و 566 مترمربع احداث شود. این پروژه در واقع زیرساخت لازم برای ورزش‌های قهرمانی مانند فوتسال، بسکتبال، والیبال، سالن بدنسازی و سایر امکانات ورزشی مورد نیاز پارک را دارد.

عملیات اجرایی پروژه، از فروردین ماه سال 98 آغاز و سال 1400 به بهره‌برداری رسید. ساختمانی ورزشی منطبق با استانداردهای برگزاری مسـابقات ملی با ظرفیت یک هزار و 371 تماشاگر و 68 جایگاه ویژه زمین ورزشی چند عملکردی.

 جایگاه تماشاگران، فضاهای مورد نیاز تماشاگران شامل سرویس‌های بهداشتی و بوفه و همچنین فضاهای مورد نیاز VIP ، فضاهای مورد نیاز بازیکنان شامل رختکن، دوش و سرویس بهداشتی، اتاق کمک‌های اولیه، اتاق داوران، اتاق مربی، لابی و مسیرهای دسترسی به جایگاه ها از جمله فضاهای تعبیه شده در این سالن است. همچنین جایگاه ویژه سخنرانی برای برنامه های همایش ورویدادها، اتاق فرمان آکوستیک، فضای ورزشی جیم و غیره نیز در این سالن ایجاد شده است.

برچسب‌ها: پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.