ستاری: کلید حل مسائل کشور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است
خانه خلاق و نوآوری نیتک افتتاح شد ۸

ستاری: کلید حل مسائل کشور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۱:۱۴ | ۶ دقیقه

خانه خلاق و نوآوری نیتک با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان خراسان رضوی افتتاح شد. این مجموعه، در عرصه تولید محتوای دیجیتال تمرکز دارد.

نوپانا:‌ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفر استانی خود به خراسان رضوی، پس از افتتاح این خانه که با حضور فعالان فناوری و مسوولان ارشد استانی همراه بود، از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، زیست‌بومی تخصصی در حوزه تولید محتوا است که با زیرساخت‌هایی همچون استودیو تصویر، صدا، انیمیشن، فضای اشتراکی زمینه را برای تولیدات چندرسانه‌ای توسط شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.

ستاری در این مراسم، بیان کرد: سرمایه گذاری در عرصه نوآوری، برای پیشرفت و توسعه، تاثیرگذار بوده و سودآوری قابل ملاحظه ای نسبت حوزه های دیگر داشته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، تبدیل فضاهای بلااستفاده در شهرها به مراکزی برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای نو را رویکرد خوبی دانست است که لازم است این رویه، توسط سازمان های مختلف در شهرهای سراسر کشور دنبال شود.

به گفته وی، خانه های خلاق و مراکز نوآوری، را موتور محرکه کارآفرینی در کشور بیان کرد و گفت: ضروری است که در سیاست‌گذاری‌ها و حمایت ها، این موضوع، مدنظر قرار گیرد و توجه ویژه ای به بخش خصوصی برای پیشبرد این اهداف شود.

گواهی خانه خلاق و نوآوری نیتک توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به حمیدرضا بحرینی مدیر این مجموعه اعطا شد.

ستاری در ابتدای این سفر، همچنین از مجموعه صنایع موسی بن جعفر بازدید کرد. این واحد صنعتی و فناور در حوزه صنایع دریایی و تاسیساتی فعال است و در زمینه پایش، حفاظت و تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی، صنعتی و فناور کار می کند.

وی پس از بازدید از این مجموعه، به حمایت وزارت دفاع و سازمان صنایع دفاع از شرکت های دانش بنیان و خلاق در زمینه های غیرنظامی اشاره کرد و گفت: رویکرد وزارت دفاع و زیرمجموعه های آن در حوزه علم و فناوری و واگذاری کارها به بخش خصوصی، مناسب و قابل تقدیر است.

توجه به حوزه دریا و فناوری های مرتبط با آن، نکته دیگری بود وی در این بازدید، تاکید و ابراز کرد که «در حوزه دریا، عقب افتادگی تاریخی داریم و متاسفانه برخلاف آنکه نیروی انسانی فوق العاده در این بخش داریم شاهد هستیم که نیروی خارجی به جای نیروی داخلی در کشور فعالیت می کند.» ستاری ابراز امیدواری کرد که با کمک حوزه دانشگاه که رشته های متعددی در ارتباط با دریا دارد، این بخش در زیست بوم نوآوری و فناوری، جایگاه بهتری به دست آورد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، در ادامه، تاکید کرد که از شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت خواهد شد و گفت: «کلید حل مسائل کشور، توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق است. رویکرد ما این است که بتوانیم از شرکت هایی حمایت کنیم که بتوانند فناوری های توسعه یافته در بخش دفاعی را در بخش های غیردفاعی و عمومی، توسعه دهند. البته، این رویه در تمام دنیا مرسوم است و اتفاقات خوبی هم در این عرصه رخ داده است.»

افتتاح فاز اول مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد، افتتاح پردیس هوش مصنوعی، بازدید از واحدهای فناور مستقر در کارخانه نوآوری مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و نشست با مسئولان استانی با محوریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاریخانه خلاق و نوآوری نیتک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.