50 روش بالابردن بازده کاری
قسمت هفتم ۸

۵۰ روش بالابردن بازده کاری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۳ - ۱۴:۳۸ | ۵ دقیقه

بعضی از کارها ساده به نظر می‌رسند، اما انجام آن‌ها زندگی و کار شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: هیچ اهمیتی ندارد که تا امروز چه بازده‌ای داشته‌اید. از این به بعد فرصت را برای بیشتر کردن کارایی خود غنیمت بشمارید. قسمت هفتم:

31- کارها را گروه‌بندی کنید

تکالیفی که مشابه هم هستند و در بخشی از قسمت‌های‌شان با هم هم‌پوشانی دارند را در یک گروه قرار دهید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواستید از سوپرمارکت کالایی خریداری کنید، به لیست‌های خرید دیگر نگاه کنید و تا حد ممکن همه را با هم بخرید. تا به‌صورت کامل یک پروژه را تمام نکرده‌اید، سراغ بعدی نروید.

32- بهترین ابزار را داشته باشید

ابزار برای سریع‌ و راحت تر کردن کار ما ساخته شده‌اند، نه اینکه کار ما را کندتر کنند. آخرین نسخه هر نرم‌افزار را بگیرید، از کامپیوترهایی استفاده کنید که سرعت پردازنده بالایی دارند. از خوب بودن سرعت اینترنت‌خود مطمئن شوید.

33- به خودتان پاداش بدهید

انگیزه داشتن، روی فعالیت تاثیر مستقم می‌گذارد. برای انجام هر کار خود پاداشی مقرر کنید و آخر کار آن‌را به به خود بدهید. درواقع در این حالت همراه با حس خوب تمام کردن کار، عامل انگیزشی دیگری مانند پاداش انگیزه مضاعف می‌دهد.

34- یاد بگیرید که بگویید «نه»

اگر می‌خواهید کارها به‌درستی به اتمام برسند، باید به خودتان بیشتر اهمیت بدهید و توانایی این را داشته باشید که به عوامل بیرونی و حاشیه ساز نه بگویید. اگر همیشه «بله» بگویید، هرگز کاری که دلتان می‌خواهد را در زمان مناسبش انجام نمی‌دهید.

35- هرجا لازم شد از کار دست بکشید

اگر احساس کنید که مسیری که می‌روید، مقصد خاصی ندارد، کار را متوقف کنید. این عمل، از اینکه بیهوده پافشاری کنید، خیلی بهتر است. با توقف کار تنها مدتی عقب می‌افتید و می‌توانید جبران کنید. اما با لجبازی و پافشاری افراطی ممکن است مجبور شوید تمام کسب‌وکار را رها کرده و متحمل ضرر بزرگی بشوید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت اول)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت دوم)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت سوم)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت چهارم)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت پنجم)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت ششم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا