50 روش بالابردن بازده کاری
قسمت اول ۸

۵۰ روش بالابردن بازده کاری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۰۹:۳۵ | ۴ دقیقه

بعضی از کارها ساده به نظر می‌رسند، اما انجام آن‌ها زندگی و کار شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: هیچ اهمیتی ندارد که تا امروز چه بازده‌ای داشته‌اید. از این به بعد فرصت را برای بیشتر کردن کارایی خود غنیمت بشمارید.

به گزارش نوپانا، در این مجموعه ۱۰ قسمتی بهترین راه‌کارها را به شما ارائه می‌دهیم. روش‌هایی که شاید در ظاهر ساده باشند، اما توسط محققین و استراتژیست‌های بزرگ کسب‌وکار، گلچین شده‌اند و عمل به آن‌ها تغییرات شگرفی در زندگی و کار شما به‌وجود می‌آورد.

1- قبل از خواب، برنامه فردا را بنویسید

این کار پنج دقیقه هم طول نمی‌کشد. کارهایی که قرار است انجام دهید را فهرست کنید و آنها را بر اساس اولویت و اهمیت بازنویسی کنید. با این کار بعد از بیدار شدن مستقیما به سراغ کارتان می‌روید و چندین برابر همان پنج دقیقه، در وقت صرفه‌جویی می‌کنید.

2- سنگ‌های بزرگ را در اولویت قرار دهید

منظور از سنگ‌های بزرگ، کارهای مهم ما هستند که فوریتی ندارند. اما وقتی قبل از انجام کارهای کم‌اهمیت، آن‌ها را مرور کنید و اگر جایی لازم شد به سراغ آن‌ها بروید، با خیال آسوده‌تر سراغ دیگر کارها می‌روید.

همچنین درباره این موضوع بخوانید: (فرمول اولویت‌بندی کارها)

3- سخت‌ترین کار را اول انجام دهید

با شروع روز کاری و داشتن برنامه اولویت‌بندی شده، در اولین قدم به سراغ سخت‌ترین کار بروید و خیال خودتان را راحت کنید. کسی که از طوفان عبور می‌کند، بادهای دیگر برایش مانند نسیم خنکی می‌ماند.

4- روی یک کار تمرکز کنید

اگر کاری که می‌کنید، به تفکر و دقت زیادی احتیاج دارد، سراغ کار دیگری نروید و همان را در زمان خودش، آن‌را تمام کنید. در این وضعیت، چند کار همزمان کردن برابر است با کاری نکردن. پس برای استارت‌آپ شما انجام درست، از انجام ناقص چند کار بسیار مفیدتر است.

5- گاهی چند کار را با هم انجام دهید

کارهایی که به تمرکز ذهنی بالایی احتیاج ندارند را می‌توان همزمان انجام داد. به‌عنوان مثال می‌توانید وقتی درحال خوردن ناهار هستید، به پادکست‌هایی که مربوط به کارتان است گوش دهید. این کار سرعت کار فردی و همچنین سرعت تیم را بالاتر می‌برد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا