تاثیر برتری برند در برندینگ کسب‌وکار و فروش محصول
شروعی برای برندسازی (قسمت نود و‌ هفتم) ۸

تاثیر برتری برند در برندینگ کسب‌وکار و فروش محصول

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی میان بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت نود و هفتم:

برتری برند

به‌گزارش نوپانا، برتری بدین معنا است که چه تعداد از مشتریان، یک برند را مد نظر قرار‌ داده یا آن‌ را برتر از سایر برند‌ها بدانند. برای مثال اگر برند «الف» برتری بیشتری نسبت به برند «ب» داشته باشد، بدین معنی است که افراد بیشتری:

ـ آن برند را می‌شناسند.

ـ آن برند را در اولویت خریدشان قرار می‌دهند.

ـ آن را در گزینه‌های خریدشان، مد نظر قرار می‌دهند.

ـ به آن برند اطمینان دارند. (یعنی مطمئن هستند که همیشه و همه جا در دسترس مشتریان است یا خدمات پس از فروش مطمئنی ارائه می‌کند.)

ـ باورهای مثبتی نسبت به برند «الف» دارند.

ـ ارزش پولی که بابت آن پرداخت می‌شود را تصور می‌کنند.

ـ برند «الف» را زمانی که برند همیشگی آن‌ها موجود نیست، می‌خرند.

ـ در یک پرسش‌نامه که چندین نام محصول به آن‌ها ارائه می‌شود، برند «الف» را انتخاب می‌کنند.

ـ تبلیغات برند «الف» را به خاطر می‌آورند و در زمان پخش آگهی، به آن توجه می‌کنند.

ـ در گروه‌های کانونی، بیشتر و عمیق‌تر درباره برند «الف» صحبت می‌کنند.

ـ به آن برند وفادار هستند.

(همچنین بخوانید: نگاهی بر نرخ سطح پوشش آگهی، عرضه مجدد و تناسب برند)

فروش

به نهایی‌شدن یک مبادله تجاری، فروش گفته می‌شود. فروش می‌تواند به راه‌های مختلفی از قبیل فروش تلفنی، ایمیل و یا پست انجام شود. فرایند فروش به ‌صورت معمول شامل تخمین بازار، عرضه محصولی با ویژگی‌ها و مزایایی که متناسب با این نیاز‌ها باشد، چانه‌زنی، ارسال و سایر مواردی است که در این فرایند باید مد نظر قرار گیرد. هدف اولیه فروش، تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل است.

قسمت پیشین

قسمت ‌‌نود‌ و ششم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیفروشبرتری برندبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.