پکیج اصول حرفه‌ای بازاریابی کسب‌وکار (بخش دوم)
مجموعه مطالب استارت‌آپی؛ ۸

پکیج اصول حرفه‌ای بازاریابی کسب‌وکار (بخش دوم)

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۷/۰۱/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۸ دقیقه

در این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به ابزارها و راهکارهای سودمندی می‌پردازیم که شما را در بازاریابی حرفه‌ای کسب‌وکارتان بیش از پیش موفق می‌سازند.

نوپانا: هرکسی که به نحوی با کسب‌وکار در تعامل باشد، با واژه «بازاریابی» غریبه نیست. برای انجام هر کاری در کسب‌وکار، به بازاریابی و استراتژی بازاریابی رجوع می‌شود.

کارآفرینان ذاتا عاشق ایده‌­هایشان هستند و چنان می‌پندارند که دیگران نیز چنین حسی دارند؛ ولی همیشه این‌گونه نیست. در طول فرایند راه­‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا ارائه یک محصول جدید، نیاز خواهید داشت تا افراد زیادی را قانع کنید که محصول شما ارزش خریدن را دارد و ابزار شما در این زمینه، بازاریابی است.

در این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به ابزارها و راهکارهای سودمندی می‌پردازیم که شما را در بازاریابی حرفه‌ای کسب‌وکارتان بیش از پیش موفق می‌سازند.

بخش دوم:

قسمت یازدهم: نگاهی بر پیام‌رسانی و نقش آن در ارتباط با مخاطبان هدف

شرح مختصری در مورد ویژگی‌ها و مزایای یک محصول یا خدمت را پیام‌رسانی می‌گویند. این پیام، ابزار اصلی شرکت‌ها در کلیه ارتباطات با مخاطبان هدفشان است. پیام‌رسانی موجب می‌شود تا صاحبان برندها بتوانند به بهترین نحو این ویژگی‌ها و مزیت‌ها را به مخاطبان انتقال‌ دهند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دوازدهم: مرز میان تبلیغات و بازاریابی چیست؟

در حوزه کسب‌وکار، بازاریابی و تبلیغات از جمله عناصر کلیدی شرکت‌ها پس از مشتری محسوب می‌شوند؛ بنابراین دانستن تفاوت‌ میان آن‌ها برای کارآفرینان، بسیار مهم است.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت سیزدهم: چگونه بازخورد بازاریابی کسب‌وکار را بسنجیم؟

درصد بازخوردی که یک شرکت از کمپین بازاریابی مستقیم خود به دست می‌آورد را نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم می‌گویند. با استفاده از محاسبه این نرخ می‌توانیم میزان بازخورد استراتژی بازاریابی کسب‌وکار خود را بسنجیم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت چهاردهم: پنج تکنیک بازاریابی برای سال جدید

پیش‌بینی آینده کاری دشوار است، اما می‌توان چشم به بعضی تکنیک‎های نسبتا مطمئن دوخت که در سال جدید برای بازاریابی به کارتان می‌آیند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت پانزدهم: کدام مدل بازاریابی را به کار گیریم؟

در این قسمت قصد داریم دو نمونه از مدل‌های ارتباطات بازاریابی به نام‌های مدل پسو (PESO) و مدل نایس (nice) را برای شما توضیح دهیم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت شانزدهم: بازاریابی با خاطرات جمعی

انتخاب درست دایره مخاطبان و برقراری یک ارتباط درست عاطفی با آنها، استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و معرفی درست محصول، همه از جمله راهکارهایی است که توانسته‌ برند «کَدبری» را به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق شکلات در سطح جهان نشان دهد. در این قسمت، به معرفی راهکارهای بازاریابی حرفه‌ای این برند موفق می‌پردازیم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هفدهم: بازاریابی حسی و تعاملی، معجزه ترکیب روش‌های سنتی و نوین بازاریابی

بازاریابی حسی، به روشی در بازاریابی گفته می‌شود که در آن شرکت‌ها با برانگیختن احساسات مشتریان بالقوه سعی‌دارند تا آن‌ها را برای تجربه یک محصول و یا خدمت ترغیب‌ کنند. همچنین بازاریابی تعاملی ترکیبی از اصول بازاریابی سنتی و تکنیک‌های اینترنتی است؛ به طوری که مشتریان می‌توانند با کسی که برایشان پیام بازاریابی یا فروش را ارسال می‌کند، تعامل داشته ‌باشند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هجدهم: مرز میان برنامه بازاریابی و استراتژی بازاریابی چیست؟

در هنگام تدوین برنامه بازاریابی برای نخستین بار، اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که برنامه بازاریابی با استراتژی بازاریابی چه تفاوت‌هایی دارد؟ در ابتدا باید تفاوت بین این دو عنصر اصلی بازاریابی را بدانیم تا بتوانیم به درستی گام برداریم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت نوزدهم: تحقیقات بازار؛ ابزاری کلیدی در برندینگ و بازاریابی کسب‌وکار

تحقیقات بازار یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های کسب‌و‌کار است. هدف از تحقیقات بازار این است که شما به شناخت بهتری از مشتری‌های خود برسید، دید بهتری نسبت به رقبا پیدا کنید و نیازهای بازار را برای ارائه‌ یک محصول مناسب درک کنید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت بیستم:هفت روند بازاریابی آنلاین گردشگری

انتظار می‌رود با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و تلفن‌های همراه هوشمند و نگرش‌های مبتنی بر تبلیغات و بازاریابی آنلاین، گردشگری نیز هم‌راستا با آنها رشد کند. کارشناسان جهانی گردشگری الکترونیک، هفت روندی را که در جریان بازاریابی آنلاین گردشگری موثرند، مورد بررسی قرار داده‌اند که در این قسمت به آنها نگاهی خواهیم داشت.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

ادامه قسمت‌های این پکیج را در بخش‌های بعدی دنبال کنید.

(همچنین بخوانید: پکیج اصول حرفه‌ای بازاریابی کسب‌وکار (بخش اول))

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاربازاریابیجذب مخاطبپکیج استارت‌آپیمارکتینگبرندینگاستراتژی بازاریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.