نقش پررنگ استارت‌آپ‌ها در گشایش‌های اقتصادی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد ۸

نقش پررنگ استارت‌آپ‌ها در گشایش‌های اقتصادی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۳:۳۲ | ۳ دقیقه

رشد کسب و کارهای نوپا ،باعث افزایش تراکنش های بانکی است که سودآوری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و ‌نظام های پرداخت گفت :کسب و‌ کارهای نوپا بازیگران اقتصاد دیجیتال کشور ‌هستند که در نظام پرداخت با موانعی روبرو شده اند و  متاسفانه انحصارطلبی ها مانع رسیدن به شاخص هایی است که برای خود تعریف کرده‌اند.

وی افزود : تحولاتی در دنیا با عنوان اقتصاد دیجیتال در حال رخ دادن است و فناوری هایی مانند بلاکچین به عنوان یک‌ واقعیت خواهد آمد و نکات مثبت زیادی دارد و ضمن اینکه در کنار هر تحولی تهدیداتی نیز وجود دارد.

 وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات یکی از مسوولیت ها فعالان‌ حوزه مالی و ‌بانکداری را پرداخت به این موضوع و‌ترسیم نقشه حرکت به سمت بلاکچین دانست و گفت: بنا به آمار غیر رسمی تبادلات بیت کوین ها در صرافی ها در جریان است و امروز که ۵۰ درصد از ارزش آن کاسته شده مردم بسیار ضرر کرده اند و‌ مقدار زیای ارز از کشور خارج شده است وبرای متضرر شدن مردم باید اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد .

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه خیلی از مسوولان هنوز با این مفاهیم فناوری آشنا نیستند گفت: آموزش  و به روزرسانی اطلاعات در عرصه فناوری بخصوص حوزه بانکداری ضروری است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت :براساس آمار پلیس فتا در نیمه نخست امسال بیش از  ٤٢ میلیارد تومان کلاهبرداری سایبری صورت گرفته است و حدود ۶۰ درصد ازکلاهبرداری های بانکی مربوط به تراکنش ها و برداشت های غیر مجاز است.

آذری جهرمی ادامه داد: باتوجه به این ارقام ‘از مسولان بانکی تقاضا می کنم که توجه ویژه ای به ارتقای امنیت شبکه های بانکی داشته باشند.

برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.