برندها چگونه پروژه‌های خود را مدیریت می‌کنند؟
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و هفدهم) ۸

برندها چگونه پروژه‌های خود را مدیریت می‌کنند؟

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی میان بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و هفدهم:

به‌گزارش نوپانا، بسیاری از کسب‌وکارها برای انجام اهداف استراتژیک خود نیازمند تعریف یک یا چندین پروژه هستند. استارت‌آپ‌ها در فصل اول کسب‌وکار خود، پروژه‌های بسیاری را مد نظر قرار می‌دهند؛ از این رو اهمیت و درک مدیریت پروژه بسیار چشمگیر است. در ابتدا برای درک بهتر خصوصیات مدیریت یک پروژه باید با ۲ واژه مدیریت و پروژه آشنایی کامل پیدا کرد.

پروژه چیست؟

 یک پروژه دارای تعاریف گوناگونی است. به مجموعه‌ فعالیت‌هایی که برای دستیابی به هدفی خاص انجام می شوند را پروژه می‌گویند. پروژ‌‌ه‌ها شامل فعالیت‌هایی هستند که در زمان‌های مشخص و با هزینه‌های معین و با کیفیتی تعیین شده، اجرا می‌شوند. از این رو خصوصیات پروژه‌ها به صورت زیر شرح داده می‌شود:

ـ غیر تکراری

ـ نیازمند به برنامه‌ریزی راهبردی

ـ هدفمند و متمرکز

ـ دارای بازه زمانی مشخص

ـ چند مرحله‌ای بودن در عملیات اجرایی

ـ دارای محدودیت‌های امکانات و منابع

مدیریت چیست؟

مدیریت را می‌توان فرایند به‌کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته‌شده از طریق برنامه‌ریزی، سازماندهی سیستم، منابع و امکانات، هدایت و کنترل عملیات برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تعریف نمود. بر این اساس مدیریت یک فرایند است که بر هدایت تشکیلات انسانی دلالت دارد و مبتنی بر تصمیم‌گیری‌های مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب است. مدیریت کارا متضمن تخصیص و مصرف مدبرانه منابع است. مدیریت بر فعالیت‌های هدف‌دار تمرکز دارد.

مدیریت پروژه چیست؟

مدیر پروژه به فردی اطلاق می گردد که با به‌ کارگیری یک فرایند کارآمد بتواند از منابع مادی و انسانی و از طریق یک برنامه‌ریزی صحیح و کامل و جامع با توجه به امکانات و محدودیت‌هایش، مجموعه‌ای از فعالیت‌های از پیش تعریف‌شده را در تاریخ مورد نظر و با کیفیت مطلوب با توجه به بودجه در اختیارش به انجام برساند. همچنین تعریف دیگری که می توان بیان کرد به این صورت است که مدیر پروژه فردی است که قدرت برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل دقیق در انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های معین با کیفیت و بودجه از پیش تنظیم‌شده را دارا بوده و بتواند در این راستا سازمانی طراحی نماید که در آن از تمامی امکانات و منابع مادی و انسانی به بهترین شکل ممکن استفاده نماید و بهره‌وری از آن سازمان در رسیدن به اهداف پروژه را به حداکثر برساند.

قسمت پیشین

قسمت صد و شانزدهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: استارت‌آپبرندسازیبرندینگمدیریت پروژه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.