پکیج اصول حرفه‌ای بازاریابی کسب‌وکار (بخش اول)
مجموعه مطالب استارت‌آپی؛ ۷.۳

پکیج اصول حرفه‌ای بازاریابی کسب‌وکار (بخش اول)

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

در این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به ابزارها و راهکارهای سودمندی می‌پردازیم که شما را در بازاریابی حرفه‌ای کسب‌وکارتان بیش از پیش موفق می‌سازند.

نوپانا: هرکسی که به نحوی با کسب‌وکار در تعامل باشد، با واژه «بازاریابی» غریبه نیست. برای انجام هر کاری در کسب‌وکار، به بازاریابی و استراتژی بازاریابی رجوع می‌شود.

کارآفرینان ذاتا عاشق ایده‌­هایشان هستند و چنان می‌پندارند که دیگران نیز چنین حسی دارند؛ ولی همیشه این‌گونه نیست. در طول فرایند راه­‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا ارائه یک محصول جدید، نیاز خواهید داشت تا افراد زیادی را قانع کنید که محصول شما ارزش خریدن را دارد و ابزار شما در این زمینه، بازاریابی است.

در این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به ابزارها و راهکارهای سودمندی می‌پردازیم که شما را در بازاریابی حرفه‌ای کسب‌وکارتان بیش از پیش موفق می‌سازند.

بخش اول:

قسمت اول: نگاهی بر معیار‌های بازاریابی

معیارهای بازاریابی، ابزارهای سنجشی هستند که برای دنبال‌ کردن روند توسعه یک محصول طراحی شده‌اند. این معیارها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند که تاثیر هر مرحله از فرایند توسعه را ارزیابی کنند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دوم:این استراتژی‌ها، بازاریابی شما را متحول می‌کنند

پس از مشخص کردن بخش کوچکی از بازار و برنامه‌ریزی برای ورود به آن، نوبت آن می‌رسد که استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید. شیوه‌های زیادی از بازاریابی برای بدست آوردن حجم مشخصی از بازار در دنیا وجود دارد که در این قسمت به بررسی آنها می‌پردازیم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت سوم: بازاریابی محتوایی؛ جذب و حفظ مخاطب به‌کمک محتوای با کیفیت

بازاریابی محتوایی، تکنیک تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مناسب و ماندگار برای جذب و حفظ مخاطبی است که به‌وضوح انتخاب شده است و با هدف ایجاد فعالیت سودآور مشتری انجام می‌شود.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت چهارم: کلیدهای طلایی بازاریابی دیجیتال

تقریبا ۸۰ درصد تلاش شما در زمینه مارکتینگ باید برای جذب مشتریان همیشگی باشد. در این قسمت به شرح اهمیت این موضوع و دیگر نکات مهم حوزه بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت پنجم: دیجیتال مارکتینگ به کمک اینستاگرام

یکی از ابزار‌های بازاریابی دیجیتال، اینستاگرام است؛ اما کسب‌وکار‌ها چقدر در استفاده از این ابزار، هوشمندانه عمل می‌کنند؟

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت ششم: آشنایی با مفاهیم کلیدی بازاریابی و تاثیر آن‌ها در برندینگ کسب‌وکار

مقیاس‌هایی هستند که به شرکت‌ها در راستای سنجش کلی عملکرد فعالیت‌های بازاریابی خود کمک می‌کنند. این معیار‌ها شامل سهم بازار، هزینه‌های برنامه‌های ترویجی و تبلیغات، نرخ واکنش مخاطبان به پیام‌ها و آگهی‌ها و فعالیت‌های مستقیم بازاریابی هستند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هفتم: مرز میان بازاریابی و فروش چیست؟

فروش بخشی از بازاریابی است و به‌شدت با آن در هم آمیخته است؛ به‌طوری که برای بسیاری از افراد تشخیص تفاوت‌های آن‌ها کار دشواری است.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هشتم: چگونه یک بازاریاب اجتماعی حرفه‌ای باشیم؟

بازاریابی در دنیای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک چالش باشد؛ با توجه به اینکه با تعداد زیادی از رقبای هم‌سطح خود که در زمینه مشابه شما فعالیت می‌کنند، رقابت می‌کنید؛ اما با راهکارهایی که در این قسمت به شرح آنها می‌پردازیم، می‌توانید بر این چالش غلبه کنید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت نهم: کلید اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابان از بزرگترین فضاهای کاری‌ محسوب می‌شوند و سرنوشت برند‌ها در این شبکه‌ها تا حدود زیادی تعیین می‌شود.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دهم: اصول و قواعد بازاریابی آنلاین

هر کدام از روش‌های بازاریابی آنلاین، موارد کاربرد متفاوت و مزایا و کاستی‌هایی دارند که با توجه به هدفی که از بازاریابی دیجیتال دنبال می‌کنیم باید روش صحیح را انتخاب کرد.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

ادامه قسمت‌های این پکیج را در بخش‌های بعدی دنبال کنید.

(همچنین بخوانید: پکیج تعامل حرفه‌ای با کارمندان)

برچسب‌ها: پکیج استارت‌آپیبازاریابیبازاریابی اجتماعیبازاریابی دیجیتالشبکه‌های اجتماعیکسب‌و‌کارمارکتینگبرندینگبازاریابی محتوااستراتژی بازاریابیتبلیغاتجذب مخاطب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.