از مفاهیم زبان بصری برند تا تبلیغات فراگیر
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و شانزدهم) ۸

از مفاهیم زبان بصری برند تا تبلیغات فراگیر

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی میان بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و شانزدهم:

مفاهیم زبان بصری

به‌گزارش نوپانا، زبان بصری به استراتژی‌های تصویری متغیری گفته می‌شود که عناصر متفاوت و در عین حال مرتبط با برند را بازگو می‌کند. هر مفهوم نشان‌دهنده جایگاه برند است و روایتی در خصوص برند را با استفاده جلوه‌های بصری ایجاد می‌کند و کلمات کمتر در این خصوص به کار گرفته می‌شود.

نشانه کلمه

اگر یک اسم به گونه‌ای نوشته شود که منحصر به فرد و قابل تملک یک برند باشد، به آن نشانه کلمه می‌گویند. این اصطلاح، همچنین با عنوان لوگو تایپ (تایپوگرافی) نیز شناخته می‌شود و معمولا شامل یک یا چند ویژگی منحصر به فرد و خاص مانند حروف با طراحی اختصاصی، سمبل و یا تکنیک گرافیکی است.

(همچنین بخوانید: هویت بصری، کسب‌وکار شما را در بازار متمایز می‌‌کند)

تبلیغات فراگیر

به تبلیغاتی گفته می‌شود که با استفاده از رسانه‌هایی همچون تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی (بیلبورد‌ها)، آنلاین (تبلیغ در محیط سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی) و موارد مشابه انجام می‌پذیرد. معمولا رسانه‌هایی که فضای تبلیغاتی مشخصی را برای مدتی معین در اختیار مشتری قرار می‌دهند، تحت عنوان « تبلیغات فراگیر رسانه‌ای» قرار می‌گیرند. در این نوع از تبلیغات، امکان انتقال پیام برند به بخش بزرگی از بازار هدف مورد نظر در کسری از زمان وجود دارد.

قسمت پیشین

قسمت صد و پانزدهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: تبلیغات رسانه‌ایتبلیغات محیطیتبلیغات فراگیرزبان بصرینشانه کلمهبرندینگبرندسازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.