نقش ترجیحات، ارزش مازاد و پیش‌‌آزمون در برندینگ کسب‌وکار
شروعی برای برندسازی (قسمت هشتاد‌ویکم) ۸

نقش ترجیحات، ارزش مازاد و پیش‌‌آزمون در برندینگ کسب‌وکار

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هشتاد‌ویکم:

ترجیحات

هدف اصلی کمپین‌های ترویجی تبلیغاتی، ترجیحات است. ترجیحات باعث می‌شود که یک برند نسبت به رقیب‌های خود مطلوب‌تر به نظر برسد. ترجیحات برند برای یک مشتری که قصد خرید محصول را دارد کاملا ضروری است. همان‌طور که وفاداری به برند برای تکرار خرید الزامی است.

(همچنین بخوانید: اهمیت نقاط خرید و فروش در بازاریابی و برندینگ)

ارزش مازاد

به‌گزارش نوپانا، در برند‌سازی، ارزش مازاد به اختلاف قیمتی گفته می‌شود که یک مالک برند به واسطه ارزش ایجاد‌شده توسط برند خود، از برند کسب‌ می‌کند. یک برند قدرتمند می‌تواند سود بیشتری را بر اساس ادراک کیفیت محصول، تمایز و دیگر تداعی‌ها ایجاد‌ کند.

پیش‌‌آزمون

پیش‌ آزمون به عمل بررسی و غربال‌ کردن تعدادی نام، جهت انتخاب نام تجاری گفته می‌شود. در پیش آزمون، اسامی از لحاظ مختلف از قبیل عدم ثبت قبلی، گیج‌‌کننده بودن برای بازار هدف، عدم تشابه با سایر برند‌های آن گروه محصولات و سهولت در تلفظ و آو‌اشناسی بررسی می‌شوند.

نکات کلیدی که باید در پیش‌ آزمون مورد توجه قرار گیرند عبارت‌اند از این‌ که نام توصیفی باشد یا خیر و این‌ که این نام در میان انبوهی از سایر نام‌ها قابل تشخیص است یا خیر. نتایج این پیش‌آزمون به شرکت‌ها در انتخاب اسامی پیش از غربال نهایی (بررسی کامل حقوقی)، کمک منحصربه‌فردی می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هشتادم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: تبلیغاتارزش مازادبرندینگترجیحاتپیش‌آزمون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.