مؤثرترین روش تبلیغات چیست؟
متفاوت‌تر از رقبا تبلیغ کنید؛ ۸

مؤثرترین روش تبلیغات چیست؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۱۴:۴۱ | ۱۲ دقیقه

رقابت بین کسب و کارها و مساله آگاهی از برند باعث شده است تا صاحبان کسب و کار با نقش پررنگ و اهمیت تبلیغات در دنیای تجارت امروزی آشنا شوند. با وجود اینکه شما سعی دارید وجوه تمایزی مانند کیفیت، قیمت و ... با سایر رقبایتان ایجاد کنید؛ اما بدون اعلام عمومی این تفاوت‌ها کسی از آن خبردار نخواهد شد.

نوپانابرخلاف نظر عده زیادی از مخالفان، تبلیغات اگر به درستی انجام شود نه تنها هزینه اضافی نیست؛ بلکه می‌تواند فرصت بی‌نظیری جهت جذب مشتری در اختیار برند قرار دهد. در این مقاله با مؤثرترین روش تبلیغات برای کسب و کارها آشنا می‌شویم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش‌های تبلیغات مؤثر؛ مناسب‌ترین بستر برای معرفی انواع کسب و کار

روش‌های تبلیغاتی ممکن است براساس نوع مشاغل متفاوت باشند. در حالت کلی شما برای معرفی برندتان باید یکی از دو روش تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین را انتخاب کنید. طبیعتاً تبلیغ در دنیای مجازی بسیار ساده و با صرف کمترین انرژی و هزینه‌ها انجام می‌گیرد؛ اما دنیای آفلاین حکایت دیگری دارد. در ادامه به معرفی انواع روش‌های تبلیغاتی خواهیم پرداخت که شما می‌توانید براساس هدف و نیاز کسب و کارتان از آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغات آفلاین؛ تبلیغات ملموس و شبکه سازی دوستانه

با وجود اینکه امروزه عده زیادی تنها به شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در دنیای آنلاین تاکید دارند؛ اما باید گفت تبلیغات آفلاین هنوز هم به اندازه سابق مهم و تاثیرگذار است. تبلیغات در دنیای مجازی را می‌توان مکمل قوی تبلیغات‌های سنتی دانست. می‌توانید با داشتن یک استراتژی درست تبلیغاتی در هر دو این بسترها فعالیت هدفمندی داشته و مشتریان فراوانی را جذب برندتان کنید.

تجربه نشان می‌دهد که تبلیغات آفلاین ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب خواهد داشت؛ چرا که در دنیای آنلاین مخاطب با هزاران هزار محتوا و تبلیغات گوناگون مواجه می‌شود اما در بسیاری از روش‌های آفلاین مخاطب کاملاً به موضوع تبلیغ شما متمرکز است. برای مثال شخصی که تلویزیون تماشا می‌کند یا روزنامه می‌خواند تمرکز کاملی به محتوای آن دارد؛ بنابراین تبلیغ اصولی شما می‌تواند توجه او را جلب کند. امروزه رایج‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغات در دنیای آفلاین ارسال هدایایی مانند ساعت تبلیغاتی، پخش تراکت‌ها و بیلبوردها هستند که در ادامه به بررسی جزئی‌تر هریک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

هدایای تبلیغاتی؛ ایجاد روابط پایدار با مشتری

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که اغلب با لوگو یا شعار خاص برند که روی آن حک شده، به مشتریان ارائه می‌شوند. محصولات متعددی مانند انواع تقویم‌ها، کلاه، لوازم تحریر، انواع کیف، ساعت، لیوان تبلیغاتی، لوازم جانبی تلفن همراه و... را می‌توان به عنوان هدیه به مشتریان ارسال کرد.

پخش تراکت؛ اولین روش تبلیغاتی سنتی

یکی از رایج‌ترین ابزارهای تبلیغاتی آفلاین پخش انواع تراکت‌هاست. شما می‌توانید با یک طرح و گرافیک جذاب و همچنین محتوای خوب، حجم عظیمی از مشتریان را از طریق تراکت جذب کنید. مهم‌ترین نکته در پخش تراکت، محل پخش، شناخت مخاطب هدف و زمان مناسب پخش است.

بیلبورد تبلیغاتی؛ راهکار ساده در پیشرفت تجارت

بیلبوردهای تبلیغاتی که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم از جمله موثرترین راه‌های جذب مشتری‌اند. اگر متون، تصاویر و مفهوم بیلبورد به صورت اصولی و درست اجرا شود؛ میزان سودی بسیار بیشتر از هزینه اولیه برای برند شما به همراه خواهدداشت.

مؤثرترین روش تبلیغات در دنیای آفلاین کدام است؟

در بین انواع روش‌های مختلفی که برای تبلیغات آفلاین وجود دارد، ارسال یک هدیه تبلیغاتی بی‌شک موثرترین روش به شمار می‌آید. ذات هدیه دادن و هدیه گرفتن برای هر انسانی خوشایند است، از طرف دیگر استفاده مداوم از یک وسیله تبلیغاتی که نام برند و لوگو شما روی آن حک شده باعث می‌شود با صرف هزینه کم برای مدت طولانی برندتان را در خاطر افراد ثبت کنید. برای مثال، وقتی روی یک خودکار نام برندتان را حک کرده و به عنوان هدیه به مخاطبان‌تان فرستاده‌اید؛ او هربار هنگام استفاده از خودکار با نام و لوگو شما مواجه خواهدشد. به این ترتیب شما می‌توانید با یک بار هزینه، چندین بار نامتان را در ذهن مخاطب تکرار کنید؛ کاری که با وجود حجم زیاد محتواها در دنیای آنلاین غیرممکن است.

تبلیغات آنلاین؛ ساده‌ترین راه معرفی محصول و برند

افزایش چشمگیر مشتریان و مخاطبان آنلاین سبب شده است که کسب و کارها به سمت بسترهایی که مخاطبان هدفشان حضور دارند؛ کشیده شوند. تبلیغات در فضاهایی مانند وبسایت‌، تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، ایمیل و حتی اس‌ام‌اس سبب ایجاد تعامل بسیار بالایی با مشتری می‌شود. شما می‌توانید با روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغ در شبکه‌‎های اجتماعی، ایمیل و اس‌ام‌اس محصولات و برندتان را به بخش عظیمی از مشتریان معرفی کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی؛ راحت‌ترین راه معرفی برند

امروزه عده بسیار زیادی از مردم دنبال کردن اخبار، ارتباط با دوستان و نزدیکان و حتی خریدهایشان را نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی گوناگونی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... انجام می‌دهند. به همین دلیل سپردن تبلیغات به صفحات پربازدید، اینفلوئنسرها، ایجاد کمپین‌های گوناگون و تبلیغات اسپانسری می‌تواند تعداد مخاطبان و در نتیجه تعداد مشتریان شما را تا حد زیادی بالا ببرد.

ایمیل مارکتینگ؛ سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه تبلیغات در دنیای آنلاین

ایمیل مارکتینگ به بهتر کردن رابطه و ایجاد تعامل مستقیم با مشتری توسط ایمیل گفته می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت ما از طریق ایمیل‌هایی که می‌فرستیم سعی داریم مشتری جدید به دست آورده و مخاطب‌های فعلی را حفظ کنیم. محتوای ایمیل نسبت به نوع کسب و کار می‌تواند اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها و محصولات جدید، خبرنامه مقالات و محتواهای جدید، نظرسنجی درباره محصولات یا خدمات، یادآوری خریدهای تکمیل نشده، تبریک مناسبت‌ها و فاکتورهای خرید باشد.

اس ام اس مارکتینگ؛ ایجاد نرخ تعامل و آگاهی بسیار بالا

 بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباط با مشتری و ارسال پیام مستقیم به او است. این نوع از بازاریابی را می‌توان مکمل اصلی موبایل مارکتینگ به حساب آورد. شما با ارسال پیامک در زمان‌بندی صحیح، با رضایت خود مخاطب، نوشتن نام برند و کسب و کارتان در پیام می‌توانید توجه حجم عظیمی از مخاطبان را به سمت تجارت‌تان جلب کنید.

توکاگیفت؛ بهترین راه تبدیل کاربران به مشتریان وفادار!

در این مقاله به معرفی انواع روش‌های تبلیغاتی و مؤثرترین روش تبلیغات در دنیای آنلاین و آفلاین پرداختیم. تبلیغات را نمی‌توان تنها محدود به اینترنت و یا بیلبوردهای تبلیغاتی کرد؛ هر دو این بسترها مکمل همدیگرند. شما می‌توانید با تهیه هدایای تبلیغاتی و ارسال آن به مشتریان‌تان تجارتتان را معرفی کرده و ذهن‌ها ماندگار شوید؛ از طرفی مشتریان‌تان نیز با پست و استوری کردن این هدایا در شبکه‌های اجتماعی در شنیده شدن نام برند شما مؤثر خواهند بود.

برای ارسال هدایای تبلیغاتی، کیفیت و ظاهر هدیه از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند توجه مخاطب را به برند شما جلب و یا از شما دور کند. توکاگیفت با تیم حرفه‌ای و کارشناسان مجرب خود، با ارائه انواع هدایای متنوع و با محصولات باکیفیت شما را در مسیر معرفی برند و جذب مشتریان همراهی می‌کند. ارسال سریع، کیفیت فوق‌العاده و امکان ارسال به سراسر ایران، توکاگیفت را از سایر رقبا متمایز کرده است. توصیه می‌کنیم برای خرید و سفارش انوع هدایای تبلیغاتی از امکانات ویژه فروشگاه آنلاین توکاگیفت استفاده کنید.

برچسب‌ها: تبلیغاتهدیه تبلیغاتیتوکاگیفت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.