انعطاف‌پذیری، آموزش و توسعه ارتباطات؛ مثلث موفقیت در کار تیمی استارت‌آپ‌ها
در کارگاه «کار تیمی استارت‌آپ‌ها» مطرح شد: ۸.۷

انعطاف‌پذیری، آموزش و توسعه ارتباطات؛ مثلث موفقیت در کار تیمی استارت‌آپ‌ها

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

در این گزارش به شرح کارگاه «کار تیمی استارت‌آپ‌ها» که به همت آکادمی کارآفرینی تهران برگزار شده است، می‌پردازیم.

نوپانا: در ابتدا باید پاسخگوی این سوال باشیم که اصلا چرا به سمت کار تیمی می‌رویم؟ آیا به طور کلی این حرف درست است که می‌گویند: «ایرانیان در کار تیمی قوی نیستند؟»

به گزارش نوپانا، امیرمیثم گیاهی، کارآفرین و مدیرعامل گارانتی آروند و مدرس کارگاه کار تیمی استارت‌آپ‌ها بیان‌ کرد: «ریشه عدم موفقیت در کار تیمی خودمان هستیم؛ این‌که بسیاری از افراد بر این باور هستند که ایرانیان در کار‌های تیمی همچون بسکتبال موفق نبوده و در کار‌های انفرادی همچون تکواندو موفق هستند، لزوما باوری غلط است.»

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه باشیم تا تیمی خواهان حضور ما باشد؟

امیر‌میثم گیاهی افزود: «یکی از فاکتور‌های افراد کاریزماتیک که توانایی راهبری و مدیریت در سطوح بالا را دارند، وجود شخصیتی یکپارچه و محکم است. همین ویژگی‌ به ظاهر ساده منجر به افزایش تاثیر‌گذاری بر دیگران می‌شود.»

روش‌های گوناگونی برای ارتقای شخصیت افراد وجود دارد. داشتن الگو بسیار قابل اهمیت است؛ به ‌گونه‌ای که افراد می‌توانند افراد دیگری را به‌عنوان الگوی رفتاری خود قرار بدهند تا زمینه‌ساز پیشرفت و ارتقای شخصیت آنان شود. مقصر ندانستن افراد و قبول اشتباه خودمان یکی دیگر از این روش‌ها است.

این کارآفرین فعال ادامه داد: «انعطاف‌پذیر و سازگار باشید. در بسیاری‌ از موقعیت‌ها، افراد تیم با شرایط متفاوتی رو‌به‌رو می‌شوند که لازمه تداوم پیشرفت در این مسیر، سازگاری با شرایط فعلی است. یک کارآفرین باید به درستی شرایط را قبول‌ کرده و برای رسیدن به اهداف خود گام بردارد.»

آموزشپذیر باشید

لازمه پیشرفت در زندگی، دگرگونی و تغییر است. با افزایش یاد‌گیری، این تغییر را به راهبردی وسیع‌تر هدایت‌ کنید. استارت‌آپ‌ها در ابتدا راه نیاز به کسب‌ دانش و تجربه فراوان دارند. از این رو اهمیت یادگیری در کار تیمی بسیار مهم است.

گیاهی گفت: «وظیفه تمامی مدیران، جانشین‌پروری است. پس در کار تیمی باید به دنبال افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های دیگر افراد سازمان یا گروه خود باشیم؛ چرا که همین امر به ظاهر ساده تاثیر بسیار زیادی بر افزایش سطح افراد و رسیدن به اهداف کلی تیم دارد.»

او همچنین از اهمیت ارتباطات سخن گفت: « توسعه ارتباطات در کار تیمی اهمیت به‌سزایی دارد؛ مخصوصا برای استار‌ت‌آپ‌هایی که در ابتدای راه خود هستند.»

ایجاد حس اشتیاق در تیم به خودی خود باعث افزایش انگیزه و هم‌افزایی خواهد شد که پیامد‌های مثبتی همانند افزایش سهم بازار، افزایش درآمد و بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت. نگرش مثبت همواره پشتیبان افراد موفق خواهد بود.

(همچنین بخوانید: چگونه وجدان کاری اعضای تیم‌ خود را افزایش دهیم؟)

برچسب‌ها: استارت‌آپکار تیمیکار گروهیروحیه تیمیتیم استارت‌آپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.