اهمیت نقاط خرید و فروش در بازاریابی و برندینگ
شروعی برای برندسازی (قسمت هفتاد‌و‌هشتم) ۸

اهمیت نقاط خرید و فروش در بازاریابی و برندینگ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هفتادوهشتم:

بازاریابی با اجازه

بازاریابی با اجازه، نوعی بازار‌یابی است که به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا اطلاعات بازاریابی مانند خبر‌نامه، اخبار محصولات جدید ارائه‌ شده، اطلاعیه وقایع و اخبار آتی محصول یا شرکت را دریافت‌ کنند. این نوع از بازاریابی به بازاریابان فرصت می‌دهد تا با مصرف‌کنندگان ارتباط نزدیک‌تری برقرار‌ کرده و پیام برندشان را به گوش مخاطبان برسانند.

(همچنین بخوانید: بسته‌بندی محصول، ابزاری برای نمایش توانمندی برند)

تبلیغات در نقطه خرید

به‌گزارش نوپانا، به ابزار‌های ترویجی گفته می‌شود که در نقطه فروش در خرده‌فروشی‌ها جهت جلب توجه مشتری به یک پیشنهاد ترویجی خاص به کار می‌روند. این ابزار تبلیغاتی در نقطه خرید و عموما در مجاورت صندوق قرار ‌داده می‌شوند و شامل بسته‌ها و علائم خاصی هستند. گاهی اطلاعات تکمیلی در رابطه با محصولات را نیز جهت ترغیب مشتریان به خرید لحظه‌ای، در اختیار می‌گذارند.

اقلام تبلیغاتی در نقطه فروش

به اقلام تبلیغاتی گفته می‌شود که به منظور افزایش فروش و یا معرفی محصولات جدید به کار گرفته می‌شود. اقلام تبلیغاتی در نقطه فروش شامل علائمی که در بیرون فروشگاه نصب می‌شود، ویترین، پیشخوان‌های تبلیغاتی و قفسه‌های نمایش محصول هستند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هفتاد‌وهفتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیبرندینگبازاریابیتبلیغاتکسب‌و‌کارنقطه خریدنقطه فروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.