راهکار کافه‌بازار برای بهتر دیده‌شدن نرم‌افزارها
در رویداد تبلیغات در جستجو معرفی شد: ۸

راهکار کافه‌بازار برای بهتر دیده‌شدن نرم‌افزارها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۳:۲۰ | ۷ دقیقه

روز گذشته کافه بازار از قابلیت جدید خود به‌عنوان تبلیغات در جستجو که از دی ماه ۱۳۹۷ شروع به کار کرده بود، به صورت رسمی رونمایی کرد.

نوپانا: تبلیغات در جستجو، به عنوان قابلیت جدیدی در برنامه بازار است که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با استفاده از این خدمت می‌توانند با انتخاب کلمات کلیدی کسب‌و‌کار خود، به صورت هدفمند در معرض دید کاربران مدنظرشان به هنگام جستجو در بازار قرار گیرند.

امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار درباره چرایی راه‌اندازی این سرویس جدید گفت: «ما در این مدت به یک نیازشناسی تبلیغات برای ارائه محصول جدید پی‌بردیم. در ابتدای کار کافه‌بازار گزینه‌های کمتری برای نصب اپلیکیشن توسط کاربران وجود داشت اما امروزه کاربر بین ۱۷۰ هزار اپلیکیشن گم می‌شود. همچنین سهم بیش از ۵۰ درصدی نصب اپلیکیشن‌ها از طریق جستجو در کافه‌بازار، نشان‌دهنده اهمیت این سرویس در انتخاب مخاطبان است.»

افزایش ۳۱ درصدی آمار نصب نرم‌افزارها

امیرشریفی در ادامه آمار و ارقامی از تاثیر این سرویس در نصب نرم‌افزارها داد و گفت: نرخ نصب اپلیکیشن بدون تبلیغ ۱۸.۱ درصد و با تبلیغ ۱۸.۷ درصد است؛ اما در ماه گذشته نرخ نصب به بازدید ۳۱ درصد رشد داشته است.

به گفته امیرشریفی بیش از ۱۰ میلیون نصب اپلیکیشن به واسطه نمایش تبلیغات در ماه گذشته داشته‌اند و اپلیکیشن‌هایی که در تبلیغات جستجو کمپین خود را اجرا کرده‌اند، پس از ۳ روز مجددا کمپین خود را ادامه داده‌اند. همچنین ۱۹۹۹ کمپین تبلیغاتی برای ۱۵۳۱ برنامه در کافه‌بازار انجام شده است که نتیجه آن عبور نمایش تبلیغات از مرز  ۲۲۲.۲۲۲.۲۲۲ نمایش بود.

کلیدواژه‌هایی با ۱۰۰ هزار نصب

ایمان رومنا، تحلیل‌گر داده کافه‌بازار توضیحاتی جامع درباره این سرویس داد و گفت: «تبلیغات نقش میانبر را در رشد کسب‌وکار شما دارد. یک اپلیکیشن شاید کمی دیر وارد بازار شده باشد اما سرویس خوبی دارد. اینجا می‌تواند با صرف هزینه برای تبلیغات، زمان بخرد. سیستم قیمت پیشنهادی و نرخ تبدیل به نصب دو بخش قیمت‌گذاری تبلیغات در جستجو هستند.»

کلیدواژه‌هایی در کافه‌بازار وجود دارند که تا ۱۰۰ هزار نصب می‌توانند بازدهی داشته باشند.

قابلیت عدم نمایش تبلیغ برای کلیدواژه‌‌هایی خاص

محمدحسین جوادی، مدیرمحصول سرچ‌ادز کافه‌بازار نیز در این رویداد گفت: «زمانی که ما mpv محصول خود را راه‌اندازی کردیم، مدیر دیجیتال مارکتنیگ دیوار با ما قطع همکاری کرد. پس از آن اتفاق سعی کردیم ویژگی‌های راحتی برای استفاده کاربران ارائه کنیم.»

‏جوادی افزود: «شاید اپلیکیشن نداند کدام کلیدواژه‌ها برایش مفیدتر هستند. ما کلیدواژه‌هایی را بر اساس رفتار کاربران برای اپلیکیشن شما و اپلیکیشن‌های رقیب شما، پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین وقتی یک کلیدواژه نزدیک به کسب‌وکار شما باشد، با انتخاب گزینه کلیدواژه مشابه، می‌توان به کلماتی با شباهت الفبایی یا مفهومی نزدیک به خود دسترسی پیدا کنید. اپلیکیشن می‌تواند کلمه کلیدی منفی را هم انتخاب کند تا در آنها نمایش داده نشود.»

بودجه مشخص برای مصرف روزانه

جوادی ادامه داد: «تبلیغ‌دهنده می‌تواند بودجه‌بندی مشخصی برای مصرف روزانه‌اش داشته باشد و بگوید محدودیت هزینه برای هر روز چقدر است. در این حالت به محض اینکه بودجه روزانه به پایان برسد، تبلیغات دیگر نمایش داده نمی‌شود. در این مدل شما بودجه‌تان را مشخص می‌کنید و نیازهایتان را نیز می‌گویید و دیگر قرار نیست کاری انجام‌دهید. این سیستم به زودی عرضه خواهد شد.»

چرا کافه بازار چند تبلیغ را همزمان در جستجو نشان نمی‌دهد و فقط یک برنده وجود دارد؟

جوادی در پاسخ گفت: «خیلی از شرکت‌ها علاقه ندارند حتی ۵ درصد از یک عبارت را با رقبایشان شریک شوند؛ با این حال مشغول کار روی این مدل هستیم اما هنوز خام است چون پیچیدگی‌های زیادی دارد.  قابلیت عدم نمایش تبلیغ برای کلیدواژه‌‌هایی خاص در نظر گرفته شده است که آسیبی به کسب‌وکارهای مطرح وارد نشود.»

در پایان مدیر محصول سرچ‌ادز کافه‌بازار از اضافه شدن تعداد نمایش، صفحه جزئیات برنامه، تفکیک نصب از لیست و صفحه جزئیات برنامه، اضافه شدن آمار تجمعی ،امکان انتخاب متادیتا برای مدل is Detail، ارائه insight های پرداخت و LTV، تغییر کف قیمت برای بازی‌ها، دموی پنل در آینده به سرویس جستجو در تبلیغات کافه‌بازار خبرداد.

برچسب‌ها: کافه بازارتبلیغاتامین امیرشریفیاستارتاپتبلیغات در جستجو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.