همین حالا خودتان را برند کنید!
ساخت هویت شخصی ۸

همین حالا خودتان را برند کنید!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

داشتن برند شخصی با کیفیت باعث پیشرفت و ایجاد فرصت‌های کاری بیشتر می‌شود.

نوپانا: در دنیای امروز ارزشمندترین چیزی که یک فرد می‌تواند داشته باشد، رزومه یا مدرک دانشگاهی نیست؛ بلکه یک برند شخصی است. وقتی شما یک برند شخصی دارید، در واقع مخاطبان زیادی دارید. مخاطب زیاد یعنی توجه زیاد روی شما. و توجه در دنیای امروز به  اندازه پول ارزشمند است.

در نوشتار زیر پنج مورد ذکر شده که بهتر است برای ساخت برند شخصی خود آنها را درنظر بگیرید:

محتوای عالی تولید کنید

ایجاد محتوای عالی مهم‌ترین بخش از ساخت یک برند شخصی محسوب می‌شود. همچنین در دنیای دیجیتال اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. اگر می‌خواهید برنده باشید محتوای با ارزش تولید کنید.
برخی افراد محتوایی با کیفیت متوسط و رو به پایین تولید می‌کنند. یا برخی از افراد روی یک نوع از محتوا برای طولانی مدت تمرکز می‌کنند و آن را تولید می‌کنند. هر دو این کارها اشتباه است.
برای ایجاد مخاطب و جلب توجه آنها و در نهایت ساخت برند شخصی، باید ریتم خاص خود را پیدا کنید و به طور پیوسته محتوای با کیفیت ارائه دهید. برای مثال اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید پست گذاشتن در اینستاگرام است، هر روز بهترین عکس خود را با دنیا به اشتراک بگذارید.

موقعیت مناسب خود را پیدا کنید

داشتن برند شخصی درباره داشتن موقعیتی خاص درجامعه نیست. بلکه بیشتر درباره این است که شما چه کسی هستید. شما باید بدانید چه ارزش متفاوتی به مردم ارائه می‌دهید. بعد از فهمیدن این موضوع، موقعیت‌های مناسب شما خود را نشان می‌دهند. برای این کار بهتر است تا می‌توانید محتوا بنویسید و تولید کنید. زیرا قبل از شکل‌ گیری برند شخصی، باید تعدادی آزمایش انجام دهید تا بازخورد دریافت کنید. به همین علت شروع کردن از شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید است زیرا به مخاطبان هدف خود دسترسی دارید.

از بردهای کوچک تا پیروزی‌های بزرگ

از پیروزی‌های کوچک خود به عنوان نردبانی برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ استفاده کنید. این روش می‌تواند روش منحصر به فردی برای ساخت برند شخصی شما باشد. این رشد با اینکه کمی زمان بر است اما طبیعی است و در نحایت منجر به موفقیت شما می‌شود.

حیطه کار خود را گسترش دهید

روی قدرت خود در رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام و... تمرکز کنید سپس میزان دسترسی خود را گسترش دهید. یک پلت‌فرم داشته باشید و از آن در این راه کمک بگیرید.
توجه داشته باشید که هر رسانه اجتماعی نسبت به استفاده‌ای که برای آن تعریف شده متفاوت است. به همین علت مردم در طولانی مدت علاقه مند به پلت‌فرم‌های مختلف می‌شوند.

وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید

وبلاگ را اولویت آخر خود قرار دهید. قبل از آن صفحه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر، مدیوم و... ایجاد کنید. ایجاد و توسعه محتوا به عنوان رهبر فکری در این شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از وبلاگ است. در وبلاگ خود محتوایی را به اشتراک بگذارید که نمی‌توایند در دیگر پلت‌فرم‌های ساده اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای مثال نمی‌توانید در اینستاگرام مقالات خود را به اشتراک بگذارید و نیاز به پلت‌فرم دیگری دارید. وبلاگ باید بزرگ ترین ارزش شما را به خواننده نشان دهد. به همین علت تا زمانی که اطلاعات عمیق و کافی برای به اشتراک گذاری ندارید، وبلاگ خود را راه‌اندازی نکنید. وبلاگ قطعه نهایی پازل ساخت یک برند شخصی ارزشمند است.

(همچنین بخوانید: ساختن برند شخصی؛ کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها)

برچسب‌ها: برند سازیبرند شخصیوبلاگ تولید محتوا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.