راهکار‌های عملی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی
بر اساس نظر کارشناسان: ۸

راهکار‌های عملی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۴:۴۳ | ۸ دقیقه

در دنیای امروز ما به قدری درگیر شغل و مشکلات روزمره‌ی خود می شویم که فراموش می‌کنیم چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته‌ایم یا چقدر پیشرفت کرده‌ایم. موفقیت به راحتی بدست نمی‌آید و نیازمند صبر، تلاش و حوصله است. بنابراین هر شخص راه دور و درازی برای کسب آن طی خواهد کرد. به همین دلیل برای اینکه در این راه از تکاپو نیفتاده و نا امید نشویم، بهتر است روشی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی انتخاب کنیم.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، کارشناسان روش‌هایی زیادی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی پیشنهاد می‌دهند و ما در این مطلب سعی داریم بهترین گزینه‌های موجود را گرد هم جمع کنیم تا با رعایت آنها بتوانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و مهمتر از همه خسته نشویم.

اندازه گیری پیشرفت شخصی

اولین قدم برای پیشبرد روشی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی، فراهم کردن مقدمات آن به شمار می‌رود. برای مثال شما باید همواره میزان فعالیت روزانه و ثبات عاطفی خود را به روشی خاص اندازه گیری کنید.

برای مثال چند ساعت در روز فعالیت کاری یا غیر کاری دلخواهتان را انجام داده‌اید؟

البته پیگیری و ثبت رضایت شخصی، کار سختی است چرا که نمی توان فاکتور‌هایی مثل خوشحالی را اندازه گیری کرد اما چند راهکار ساده در این زمینه وجود دارد که اندازه گیری پیشرفت شخصی را آسانتر می‌کند و می‌توان آن‌ها را چند گزینه خلاصه کرد؛

شاهدی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی انتخاب کنید

اندازه گیری پیشرفت شخصی

بهتر است برای اندازه گیری پیشرفت، یک منبع بیرونی وجود داشته باشد تا  تغییراتی که شما کرده‌اید و متوجه آنها نیستید به شما گوشزد کند. مشخصاً در ابتدا روند تغییر، سرعت بالایی ندارد و خود شخص متوجه آنها نمی‌شود اما نزدیکان شما بهتر می‌توانند پیشرفتتان را تشخیص دهند.

با این وجود غالباً همین افراد هستند که لحظات بدی را برایتان به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل سخت می‌توان فردی را انتخاب کرد که بدون قضاوت و تاثیر گذاری در روند زندگی، پیشرفت‌هایمان را بررسی کند.

پیشرفت شخصی می‌تواند تنها در رفتار متفاوت در مقابله با یک احساس خلاصه شود. شاید برخی تغییرات شما را حس تکنند اما مشخصاً شما قادرید بهتر به مقایسه رفتارهای قبلی با روش‌های جدیدتان بپردازید.

پس بهتر است خود شاهد تغییراتتان بشوید. حال سوال اینجاست که چگونه یک شخص می‌تواند هم تغییراتش را مرتب بررسی کند و هم شاهدی برای اندازه گیری پیشرفت شخصی باشد. می‌توانید جواب این سوال را در تیتر بعد پیدا کنید.

روزانه خاطرات و اتفاقات روزانه‌ خود را بنویسید

اندازه گیری پیشرفت شخصی

شما به تمامی احساساتتان درونی و حالات معنوی خود آگاه هستید و تغییرات درونی را متوجه می‌شوید. بنابراین بهترین گزینه این است که روزانه خاطرات، اتفاقات یا احساساتتان را بنویسید. بدین ترتیب تمامی تفکرتان را خالی کرده‌اید و دیگر نیازی نیست روی آنها تمرکز کنید.

علاوه بر این منبعی برای مراجعه و مقایسه حالات درونی با هم دارید. لازم نیست روزانه مطالب بلندی بنویسید و تمامی جزئیات را ذکر کنید. تنها کافیست اطلاعاتی درباره‌ی نحوه سپری شدن روز ثبت کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب، بهترین گزینه به شمار می‌رود چرا که در آنها می‌توان بلافاصله به تاریخ خاصی بروید و برخی اتفاقات را مرور کنید. این مسئله در راهکار‌های بعدی به کمکتان می‌آید.

گاهی نوشته‌های قبلی خود را مرور کنید

اندازه گیری پیشرفت شخصی

همیشه زمان کافی ندارید که سراغ مطالب قبلی بروید و حالات شخصی خود را مرور کنید اما گاهی این موقعیت پیش می‌آید و بهتر است از آن به نحو احسن سؤ استفاده کنید.

اینکه بدانید قبلاً با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کردید و پس از گذشت مدتی قادر بودید مشکل خود را حل کنید، خود می‌تواند حس خوبی به شما بدهد.

حال اگر در این میان رفتار‌های شما نشان می دهد که هنوز با مسئله خاصی مشکل دارید، مرور خاطرات این قضیه را به شما گوشزد می‌کند و شما قادر خواهید بود راهکار متفاوتی در پیش بگیرید و آن را حل نمایید.

به تفاوت های ایجاد شده توجه کنید

اندازه گیری پیشرفت شخصی

برخی مشکلات به طور کلی حل نمی‌شوند و باید برای رفعشان قدم به قدم پیش رفت. اینکه شما (بدون اینکه بدانید) در کار خود پیشرفت کرده‌اید یا توانایی‌هایی کسب کرده‌اید، واقعیتی‌ است که بدون اندازه گیری پیشرفت شخصی مشخص نمی‌شود.

پس به روند تغییر ایجاد شده دقت کرده و تفاوت‌های بوجود آمده با گذشته را در نظر بگیرید. شاید شما روزانه تصور کنید که هیچ پیشرفتی نداشته‌اید اما هم اکنون اگر خود را با موقعیت سال گذشته خودتان مقایسه کنید، نقاط قوت بسیاری خواهید یافت.

با کمک نوشته‌های خود می‌توانید درک عمیقی نسبت به سفر شخصیت خود در دنیای پیرامونتان پیدا کنید، باور‌های قدیمی را کنار گذاشته و سیر تکاملی خود در رسیدن به کمال را بهتر دنبال کنید.

یکی از بهترین معیار‌های پیشرفت شخصی، حس شماست. با انتخاب این راهکار پس از چند هفته متوجه می‌شوید آنچنان هم که تصور می‌کنید عمرتان را بیهوده تلف نکرده‌اید.

برچسب‌ها: پیشرفت شخصیرشدموفقیت Personal Brandingبرند شخصیکسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.