ساختن برند شخصی؛ کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها
منحصربه‌فرد باشید؛ ۸

ساختن برند شخصی؛ کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۷:۰۰ | ۹ دقیقه

برخلاف باور عمومی، برندسازی تنها برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیست. داشتن برند شخصی، نقش پررنگی در رسیدن به موفقیت ایفا می‌کند.

نوپانا به نقل از زومیت: این روزها حجم اطلاعات بسیار بالا رفته و رقابت در بازار کار سخت شده است. موفقیت یعنی بتوانید با ساختن برند شخصی خود از رقبا پیشی بگیرید. مهم نیست که کارمند هستید یا شرکت خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید؛ مهم این است که شما اولین و تنها برندی هستید که در ذهن دیگران ماندگار می‌شود. این شما هستید که باید خودتان را بازاریابی کنید نه اینکه منتظر باشید و آرزو کنید که مردم و مشتری‌ها شما را پیدا کنند یا سرمایه‌گذاران استارت‌آپ به سمت شما بیایند.‌

این روزها ساختن برند شخصی کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها است. کری شاناهان (Corrie Shanahan) نویسنده کتاب «انجام بده، معنی کن، بمان» (Do It, Mean It, Be It)، سال‌ها است که به مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک مشاوره می‌دهد و کمک می‌کند که در کارشان پیشرفت کنند. او می‌گوید: «اعتمادبه‌نفس، شجاعت و اشتیاق، پایه و اساس بازاریابی برند شخصی را تشکیل می‌دهند.» به عقیده‌ او، هفت روشی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، راه‌هایی آسان برای برندسازی شخصی هستند:

۱- در رویدادهای کسب‌و‌کار محلی سخنرانی کنید

همه‌ کسب‌و‌کارها، سازمان‌های آموزشی و بازرگانی به دنبال افرادی هستند که تجربیات، مهارت‌ها و علایق خودشان را با دیگران قسمت کنند. بنابراین به دنبال شکاف‌هایی برای پر کردن باشید و کاری کنید که حضورتان ماندگار شود. با شرکت در رویدادها و سخنرانی کردن، مسیر خود را به سمت جایگاه‌های بزرگ‌تر هموار کنید.

۲- با شبکه سرمایه‌گذاران در ارتباط باشید

شبکه‌سازی و ارتباط برقرار کردن با دیگران برای افرادی که دارای شخصیت درون‌گرا هستند، کار دشواری است اما ارتباط باارزش است و پایه و اساس برند شما را تشکیل می‌دهد. بسیاری از سرمایه‌گذارها در رویدادهای مرتبط با کسب‌و‌کار شرکت می‌کنند. سعی کنید ارتباط خود را با این افراد حفظ کرده و شنونده‌ خوبی باشید.

۳- در صفحات اجتماعی خود اخبار مربوط به کسبوکار را منتشر کنید

این روزها همه‌ سازمان‌ها و وب‌سایت‌ها نیازمند محتوا هستند. بنابراین صفحه اجتماعی خود را راه‌اندازی کرده و مطالب مرتبط با صنعت کاری خود را در آن منتشر کنید. مردم حوصله‌ خواندن کتاب‌های حجیم را ندارند و ترجیح می‌دهند که مقاله‌های کوتاه را مطالعه کنند. منتشر کردن مقاله‌ نیز مانند صحبت کردن در یک رویداد است و باعث شناخته شدن برند شما می‌شود.

(همچنین بخوانید: اینفوگرافیک؛ قهرمان بازاریابی محتوا)

۴- با خبرنگاران رویدادهای کسب‌و‌کار ارتباط برقرار کنید

خبرنگاران همیشه دنبال محتوا هستند. بنابراین ارتباط خود را با افراد حرفه‌ای که در رویدادها ملاقات کرده‌اند، حفظ می‌کنند. نام و اطلاعات تماس خود را در اختیار آنها قرار بدهید و بخواهید که در مورد شما مطلب بنویسند. هیچ ترسی نداشته باشید از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید و سعی در معرفی خود به دیگران داشته باشید.

۵- میزبانی رویدادهای بزرگ و مهم را بپذیرید

کمی ابتکار داشته باشید و خودتان را در میان همکاران و مدیران، نشان دهید. این کار به شما کمک می‌کند که مهارت‌های لازم برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید. این افراد نیز از حضور در محل کار شما خوشحال می‌شوند و در آینده روی همکاری با شما حساب باز می‌کنند.

۶- در مسابقات شرکت کنید

بسیاری از مردم فعالیت جدی در این زمینه ندارند. آنها معمولا صبر می‌کنند تا دیگران پیشنهاد شرکت در مسابقه را بدهند. سعی کنید خودتان در این زمینه پیش‌قدم شوید. در اینترنت جستجو کنید و زمان ثبت‌نام برای شرکت در مسابقه را در تقویم خود یادداشت کنید. سپس با اعضای تیم خود هماهنگ شوید و برای پیروزی رقابت کنید. برنده شدن در چنین مسابقاتی اعتبار شما را بالا می‌برد.

۷- ارتباطات خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهید

این روزها به پایداری و گسترش روابط بین‌المللی توجه ویژه‌ای می‌شود. هدف از ساخت برند شخصی این است که دیگران، شما و کارتان را در زمینه فعالیت‌هایتان بشناسند و قبول داشته باشند. اینکه در ذهن دیگران ماندگار شوید و بتوانید فرصت‌های کاری بیشتری پیدا کنید بسیار مهم است. ارتباطات حرف اول را در کسب‌و‌کار می‌زند. بنابراین ساختن یک برند شخصی کمک می‌کند که در میان افراد متخصص به رسمیت شناخته شوید. مشتری‌ها، سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیک نقش مهمی در شناخته شدن استارت‌آپ ایفا می‌کنند.

متخصصان حرفه‌ای کسب‌و‌کارها سخت کار می‌کنند تا زندگی رویایی خود را بسازند. آنها صبر نمی‌کنند تا دیگران آنها را شناسایی کرده و موقعیت‌های خوب را به آنها پیشنهاد دهند. استارت‌آپ‌های موفق نیز همین کار را برای معرفی خود و جذب سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. بهتر است از همین امروز برای ساختن برند شخصی اقدام کنید.

(همچنین بخوانید: چگونه در بازار شلوغ کنونی، تاثیرگذار باشیم؟)

برچسب‌ها: برندسازیموفقیت Brandingبازار کاررقابتPersonal Brandingبرند شخصی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.