چگونه مسیر کارآفرینی را آغاز کنیم؟ (قسمت نهم)
راههایی برای افزایش مهارتهای کارآفرینی ۸

چگونه مسیر کارآفرینی را آغاز کنیم؟ (قسمت نهم)

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

آغاز کارآفرینی و موفقیت در این مسیر دشوار، نیازمند گذراندن مراحلی ضروری است که در این مطلب با آنها آشنا میشوید.

نوپانا* : علاقه به کارآفرینی در میان افراد، دلایل گوناگونی دارد. برخی به دنبال افزایش مهارت‌های خود هستند و برخی می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. عده‌ای نیز سال‌ها در یک کسب‌وکار سنتی فعالیت داشته‌اند و اکنون به دنبال تغییر چنین شرایطی هستند. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی دانستن آنها ضروری است، می‌پردازیم. قسمت نهم:

تدوین کمینه ارزش پیشنهادی

شما در این گام تعیین می‌کنید که چگونه مزایا محصولتان به ارزش‌هایی تبدیل می‌شوند که مشتریان خواهان آن هستند. مزایایی را که کاربرنمای شما از محصولتان دریافت می‌کند با کمک ارزش پیشنهادی کمی سازی‌شده و به معیار ملموسی تبدیل می‌شود که با اولویت او هم تراز است. محصولات اغلب مزایا بسیار زیادی دارند؛ برای مثال می‌توانند در ساده‌سازی فرایند به مشتری کمک کنند. یا اثر زیست‌‌محیطی فرایند‌ها را کاهش دهند. ارزش پیشنهادی کمی‌شده به جای اینکه به جزیات فناوری، ویژگی‌ها و کارکرد‌هایش بپردازد. بر عواملی تمرکز می‌کند که مشتریان خواهان آن هستند.

همترازی ارزش پیشنهادی شما با اولویتهای کاربرنما

پیش از این، اولویت‌های برتر کاربرنما را شناسایی و مورد کاربری چرخه حیات کامل خود را ترسیم کرده‌اید. همچنین می‌دانید که مشتری چگونه از محصولتان استفاده خواهد کرد. اکنون ارزش پیشنهادی‌ ایجاد خواهید کرد که بر معیار‌های متمرکز بر اولویت‌های برتر کاربرنما شما استوار است. اگر زمان عرضه محصولات در حال تولید اولویت برتر مشتریان، و ارزش محصول شما کاهش هزینه تولید باشد؛ مثلا « محصول ما باعث صرفه‌جویی فلان مقدار دلار در ماه می‌شود». در این صورت این ارزش پیشنهادی نمی‌تواند مشتری هدفتان را برای خرید محصول ترغیب کند.

ارزش پیشنهادی کمی‌شده اولویت نخست کاربر‌نما را شکل‌می‌دهد. شما ابتدا باید وضعیت کنونی را از دید مشتری و به نحوی که برای او آشنا باشد درک و طرح کلی آن را با استفاده از مورد کاربری چرخه حیات کامل ترسیم کنید. پس از آن به ترسیم وضعیت احتمالی استفاده از محصول بپردازید که به وضوح نشان‌دهد مشتری بر اساس اولویت نخست کاربرنما در چه مرحله‌ای ارزش کسب‌می‌کند.

قسمت پیشین

قسمت هشتم

*برگرفته از کتاب «راه اندازی کسب‌وکار» به نوشته بیل اولت

برچسب‌ها: کاربرنماکسب‌و‌کارارزش پیشنهادیBusinessاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.