از ارتباط برندها با افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی تا نیروهای خدماتی همیشه در دسترس
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۶ ۸

از ارتباط برندها با افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی تا نیروهای خدماتی همیشه در دسترس

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۱:۰۰ | ۷ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ سوشال‌باند (Socialbond) که در زمینه برندیگ در فضا‌ی مجازی فعالیت می‌کند، رفتیم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ گلدن‌آور (Golden Hour) که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری، فعال است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ جی‌کیو‌بی‌ایکس (JQBX)، گریزی به استارت‌آپ‌های فعال در زمینه موسیقی می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ اورگ‌او‌اس (OrgOS) که پلتفرمی برای مدیریت منابع انسانی طراحی کرده است، بیشتر آشنا کنیم.

در پایان نیز به بررسی استارت‌آپ ایرانی «شیفت» و کسب‌وکار مشابه ‌آن به نام لوک‌لی (Loq-ly) که در حوزه ارائه خدمات اداری و خانگی فعالیت می‌کنند، می‌پردازیم.

۱. سوشیال‌باند، پلتفرم ارتباط برندها با افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت این شبکه‌ها در میان مردم شرایط خوبی برای تبلیغ برند‌ها در این بستر فراهم شده است. اما باید توجه داشت که تبلیغات با شیوه‌های قدیمی کارایی خود را از دست داده است.

یکی از شیوه‌های نوین تبلیغاتی، کمک گرفتن از افراد پرطرفدار در این شبکه‌ها است. در این روش، برند‌ها به سراغ افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی می‌روند و از آنها درخواست‌ می‌کنند برندشان را تبلیغ کنند. بازدهی این نوع تبلیغ بالا است زیرا مردم جامعه الگو‌های رفتاری افراد محبوب خود را به کار می‌گیرند. از مشکلات این روش، عدم دسترسی ساده به این افراد است. اکنون سوشیال‌باند برای رفع این مشکل روش‌های هوشمندانه‌ای را اجرا کرده است. درواقع این پلتفرم رابطی میان برند‌ها و افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی (اینفلونسرها) است.

۲. گلدن‌آور، راهکار طلایی مدیریت امور مشتریان

ساعت طلایی یک اپلکیشن مبتنی بر خط فرمان، برای مدیریت فرایندهای مرتبط با مشتریان است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید رفتار مشتریان را بررسی کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای آنها فاکتور صادر کنید. این استارت‌آپ به شما کمک می‌کند تا تمام این کارها را به‌صورت خودکار انجام دهید. ویژگی‌های این پلتفرم عبارت‌اند از: ردیابی زمان، برنامه‌ریزی بودجه و پروژه، صدور صورت‌حساب یکپارچه و اعلان هشدار هوشمند.

۳. جی‌کیو‌بی‌ایکس، پلتفرم اشتراک موسیقی با دوستان خود

به کمک این پلتفرم می‌توانید همزمان با دوستان‌تان به موسیقی محبوب خود گوش دهید. از دیگر امکانات جی‌کیو‌بی‌ایکس می توان به طراحی پلی‌لیست اختصاصی اشاره کرد. علاوه بر این امکانات، جی‌کیو‌بی‌ایکس یک پخش‌کننده موسیقی حرفه‌ای نیز محسوب می‌شود.

۴. اورگ‌او‌اس، نرم‌افزارمدیریت منابع انسانی برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

اورگ‌او‌اس یک پلتفرم مدیریت منابع انسانی دیجیتال و خودکار برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. به کمک این پلتفرم می‌توانید اطلاعات کارمندان و اسناد مرتبط با آنها را به‌راحتی مدیریت کنید. از دیگر امکانات این پلتفرم توانایی دریافت بازخورد از گروه‌های مختلف کارمندان است. 

۵. لوک‌لی، خدمات همیشه در دسترس شما

استارت‌آپ لوک‌لی، در زمینه ارائه خدمات خانگی فعالیت می‌کند؛ با این تفاوت که آنها این‌گونه خدمات را برای چندین اداره یا خانه ارسال می‌کنند. با این کار هزینه‌ها کم می‌شوند اما از سوی دیگر ارائه خدمات لوک‌لی با تاخیرهای چندروزه همراه است.

۵+۱. شیفت، سفارش آنلاین خدمات خانه و محل کار

شاید برای شما‌هم پیش آمده است که در منزل و یا محل کار خود با مشکلی مواجه شده باشید که رفع آن، نیازمند حضور نیرو‌های خدماتی مطمئن و با تجربه باشد.

در این شرایط شیفت کار شما را آسان می‌کند. کافی است هنگام مواجه با چنین مشکلاتی، در پلتفرم این استارت‌آپ به چند سوال ساده پاسخ دهید؛ سپس شیفت در کمترین زمان ممکن نیروی خدماتی مورد نظر شما را با قیمتی مناسب به محدوده‌ای که در آن حضور دارید ارسال می‌کند.

کار خدماتی وجود ندارد که شیفت از عهده آن بر نیاید؛ از تعمیر کولر تا نظافت منزل. شیفت‌ تمامی این خدمات را به کمک بهترین نیرو‌ها انجام می‌دهد.

قسمت‌های دیگر ۱+۵ را بخوانید:

قسمت ۱- از پی‌پینگ رفع فیلتر شده تا استارت‌آپی که بانکدار شد

قسمت ۲- از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها

قسمت ۳- از مدیریت پروژه در بستر اینترنت تا تحولی بزرگ در نظام آموزشی

قسمت ۴- از پرداخت با اثر انگشت تا درخواست مشاوره‌های حقوقی

قسمت ۵- از انگشتری که حرف می‌زند تا کیف پول‌های مجازی

برچسب‌ها: SocialbondJQBXOrgOSLoq-lyGolden Hourشیفتstartupاستارت‌آپایرانجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.