از پرداخت با اثر انگشت تا درخواست مشاوره‌های حقوقی
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۴ ۸.۷

از پرداخت با اثر انگشت تا درخواست مشاوره‌های حقوقی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، به سراغ استارت‌آپ یو‌آی‌نوتبوک (UINotebook)  که در زمینه ساده‌سازی طراحی رابط کاربری فعالیت می‌کند، رفتیم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ بلو (Bleu) که در حوزه پرداخت بایومتریک فعال است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ بلیز (blaze)، گریزی به کاربرد استارت‌آپ‌ها در حوزه ایمیل مارکتینگ می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ ریکست.ای‌آی (Recast.AI) که در زمینه چت‌بات فعال است، بیشتر آشنا کنیم.

درپایان با دو استارت‌آپی که با جرم‌شناسی و قانون سروکار دارند آشنا می‌شویم. اولی استوری‌ولیدیتور (Story Validator) است که به کمک وکلا آمده و دومی، استارت‌آپ ایرانی دادسان است که به کاربران خود مشاوره حقوقی می‌دهد. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. یوآی‌نوتبوک

محصول‌ این استارت‌آپ دفترچه‌ای است با برگه‌های شطرنجی سفید رنگ، ولی چیزی که این دفترچه را برای طراحان رابط کاربری ارزشمند ساخته قالب فیزیکی موبایلی است که همراه‌آن عرضه می‌شود. این قالب مانند یک شابلون عمل می‌کند و به طراحی رابط کاربری ساختار‌ می‌بخشد.

۲.بلو

با این اپلیکیشن می‌توانید پرداخت‌های خود را سریع‌تر از هرکسی انجام دهید. بلو در لحظه مقدار خرید شما از یک فروشگاه را محاسبه می‌کند. مشتریان می‌توانند برای پرداخت‌های خود از اثر انگشتشان استفاده کنند و با این کار دیگر خبری از صف‌های طولانی برای تسویه حساب در فروشگاه‌ها نخواهد بود.

این برنامه یک تاریخ رسید دقیق برای هر تراکنش تنظیم می‌کند. اطلاعات پرداخت شما هرگز به فروشنده داده نشده و جزئیات آن کاملا محرمانه حفظ می‌شود.

۳. بلیز

حتما تا به حال برای شما هم پیش‌ آمده که وارد وب‌سایتی شوید که در آن انجام فعالیت‌های مختلف، نیاز به ثبت‌نام و دریافت کد تایید داشته‌ باشد ولی این کد آنقدر دیر به دست شما رسیده که دیگر نیازی به استفاده از آن وب‌سایت نداشته‌اید و یا وب‌سایت دیگری را برای رفع نیاز خود انتخاب کرده‌اید. استارت‌آپ بلیز برای از میان برداشتن چنین مواردی است.

بلیز، دستیار وب‌سایت شما در زمینه دادن مجوز‌های ورود به کاربران است. این محصول مجوز‌ها را به صورت آنی صادر‌ کرده و به ایمیل مخاطبین شما ارسال می‌کند. بلیز، سریع، دقیق و قابل اعتماد است.

۴.ریکست.ای‌آی

این استارت‌آپ دست به طراحی پلتفرم جدیدی در زمینه برنامه نویسی و توسعه چت‌بات‌ها زده است.

ریکست.ای‌آی از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بهره می‌گیرد، به‌طوریکه منتقدان آن را رقیبی برای گوگل‌بات می‌دانند. ریکست.ای‌آی توانایی شناسایی جملات با مفاهیم پیچیده را نیز دارد.

 هم اکنون سورس رایگان این ربات در گیت‌هاب در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد.

(همچنین بخوانید: چگونه با استفاده از تجارت مکالمه‌ای، کسب درآمد کنیم؟)

۵. استوری‌ولیدیتور

مواجه‌شدن وکلا، ژورنالیست‌ها و محققان با داستان‌های پیچیده باعث منحرف شدن آنها از مسیر اصلی داستان‌ می‌شود؛ به‌عنوان مثال، در جریان ارتکاب جرم یک نفر، اقدامات، مکان، زمان‌بندی‌ها، افراد و عناصر دیگری به طور وابسته به هم جریان این ارتکاب جرم را پیش‌ می‌برند. بررسی این عناصر، داستان را به شدت پیچیده می‌کند.

استارت‌آپ‌رابط استوری‌ولیدیتور، ابزار بصری برای طراحی یک داستان پیچیده در یک جدول زمانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۵+۱. دادسان

عدم صدور پروانه تخصصی برای وکلا در گرایش‌های مختلف از مشکلات مهم سیستمهای حقوقی است. این مسئله باعث شده مردم در پیدا کردن وکیل متخصص متناسب با موضوع پرونده خود دچار مشکل شوند. استارت‌آپ ایرانی دادسان پلتفرمی برای انتخاب وکیل متخصص، متناسب با مسائل حقوقی افراد مختلف طراحی نموده است. این پلتفرم بومی کلیه نیازهای حقوقی مردم را به شکلی ساده برطرف می‌کند. دادسان این مسئله را با تشخیص حوزه مربوط به پرونده و ارجاع آن به بهترین وکیل متخصص در آن زمینه حل  کرده است.

لازم به ذکر است مشورت با یک وکیل خوب، قبل از هر اقدام حقوقی راه‌گشای شما خواهد بود. دادسان مشاوره‌های خوبی در زمینه مسائل حقوقی در اختیار شما قرار می‌دهد و در این راه شما را یاری می‌کند.

قسمت‌های دیگر ۱+۵ را بخوانید:

قسمت ۱- از پی‌پینگ رفع فیلتر شده تا استارت‌آپی که بانکدار شد

قسمت ۲- از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها

قسمت ۳- از مدیریت پروژه در بستر اینترنت تا تحولی بزرگ در نظام آموزشی

برچسب‌ها: UINotebookBleublazeRecast.AIStory Validatorدادساناستارت‌آپپیشتازانایرانجهان۵+۱معرفی استارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.