گردشگری؛ پویایی فرهنگی و رونق اقتصادی
برگزاری استارت‌آپ‌دموی گردشگری در اتاق بازرگانی ایران؛ ۸

گردشگری؛ پویایی فرهنگی و رونق اقتصادی

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

چهارمین استارت‌آپ‌دموی گردشگری با حمایت فن‌بازار ملی ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

نوپانا: گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در سراسر جهان است و نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند. از زمان ورود، یک گردشگر برای تامین غذا و اقامت، رفت‌و‌آمد، تفریح و گشت‌و‌گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه‌ها و دیگر موارد باید هزینه کند. این هزینه‌ها با وارد کردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می‌کنند. هر چه میزان گردشگران بیشتر باشد، متقابلا مشاغل بیشتری ایجاد می‌شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوان دارند، بسیار مهم است.

به گزارش نوپانا گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی داشته و تعداد بالای گردشگران در یک کشور، از امنیت آنجا حکایت دارد. رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه‌ای به همراه داشته و در مقیاسی وسیع‌تر، به ثبات جهان کمک می‌کند. گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز اهمیت دارد؛ زیرا جوامع و کشورهای میزبان می‌توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی‌شان بپردازند.

با توجه به اهمیت و تاثیر استارت‌آپ‌ها در روند این‌ روزهای اقتصاد ملی و همین‌طور پیشرفت صنعت گردشگری در ایران، چهارمین استارت‌آپ‌دموی گردشگری با حضور ۸ استارت‌آپ موفق که محصولات تجاری دارند، روز یکشنبه پانزدهم مردادماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

پیش از این در پی فراخوان چهارمین استارت‌آپ دموی گردشگری بیش از ۳۰ استارت‌آپ‌ در این زمینه ثبت‌نام کرده  بودند که در مراحل ارزیابی اولیه ۱۷ استارت‌آپ و سپس هشت استارت‌آپ به‌عنوان برگزیدگان نهایی جهت حضور در آئین ارائه به سرمایه‌گذاران انتخاب شدند.

برنامه استارت‌آپ‌دموی گردشگری ساعت ۱۴ تاریخ گفته‌شده، با حضور مهندس اکبر قنبرپور، رئیس مرکز ملی فن‌بازار ایران، سرمایه‌گذارها و گروه‌های استارت‌آپی در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار و مجموعه‌های استارت‌آپی پس از ارائه محصول خود، جهت مذاکره و جذب سرمایه‌گذار اقدام می‌‌کنند.

گفتنی‌ست استارت‌آپ‌ها در این مراسم طرح‌ها و ایده‌های خود را در محورهای گردشگری مجازی، گردشگری و صنایع‌دستی، گردشگری و اقامت و گردشگری و تفریح ارائه خواهند داد.

(همچنین بخوانید: فراخوان نخستین رویداد استارت‌آپی «دموی گردشگری»)

برچسب‌ها: دموی گردشگریاقتصادصنعت گردشگریاستارت‌آپ‌ فن‌بازار سرمایه‌گذارtourismeventرویدادرویداد استارت‌آپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.