چگونه کمپین موفقی در بازاریابی دیجیتال طراحی کنیم؟
گزارش کارگاه‌ «طراحی کمپین در بازاریابی دیجیتال»؛ ۸

چگونه کمپین موفقی در بازاریابی دیجیتال طراحی کنیم؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

کارگاه طراحی کمپین در بازاریابی دیجیتال، در محل شتاب‌دهنده آواتک برگزار شد. گزارش این کارگاه را در ادامه می‌خوانید.

نوپانا: کارگاه‌ «طراحی کمپین در بازاریابی دیجیتال»، پنجم مرداد ماه سال جاری در محل شتاب‌دهنده آواتک با حضور جمعی از فعالان استارت‌آپی کشور و علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال برگزار شد.

سهیل اعرابی، مدیر بازاریابی دیجیتال شرکت رنو و مربی کارگاه، صحبت خود را با بررسی ساختار کمپین بازاریابی دیجیتال آغاز کرد. او در این زمینه بیان داشت: «برای شروع یک کمپین در بازاریابی دیجیتال نیاز به تحقیقات بازار و تحلیل فعالیت رقیبان است و پیش از شروع کار باید هدف کمپین خود را کاملا مشخص کنید.»

اعرابی ادامه داد: «اهداف، مقاصد و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)، مفاهیمی مهم در برپایی یک کمپین در بازاریابی دیجیتال هستند، که باید شفاف، واقعی و قابل اندازه‌گیری باشند.»

او در ادامه شاخص کلیدی عملکرد را نوعی ابزار اندازه‌گیری اجرایی تعریف کرد که میزان موفقیت همه یا بخشی از عملکرد یک فرایند را اندازه‌گیری می کند: «زمانی که درباره‌ استراتژی کمپین‌های دیجیتالی صحبت می‌کنیم، باید از جزئیات دقیق آن آگاه باشیم و درست همانند یک جراح بدانیم چه موقع زمان استفاده از قیچی یا چاقو است! به‌عبارتی باید بدانیم در کجای مسیر هستیم و میزان موفقیت عملکرد ما چقدر است.»

مدیر بازاریابی دیجیتال شرکت رنو در ادامه کارگاه به اهمیت اندازه‌گیری (Measurement) و پیاده‌سازی (Implementation) اشاره کرد و با همراهی شرکت‌کنندگان این بخش از ارائه کارگاه را پیش برد. او بیان کرد: «یک مدیر بازاریابی باید خلاق و ایده‌پرداز باشد؛ رقبا را به‌خوبی بشناسد و با توجه به اهمیت ایجاد رابطه‌ صمیمانه با مشتریان، در بخش پشتیبانی و پاسخ به نظرات کاربران در راستای عملکرد بهتر مجموعه گام بردارد.»

اعرابی سپس دو مفهوم گفته شده را این چنین تعریف کرد:

اندازه‌گیری (Measurement): در بازاریابی دیجیتال باید همه صفحات شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات آنها را دسته‌بندی کنیم. برای انجام دادن این کار بهتر است از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز استفاده کرد. 

پیاده سازی (Implementation): بعد از اندازه‌گیری نوبت به آن می‌رسد که با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده و تحلیل‌های انجام‌گرفته، استراتژی‌های خود را مطابق با هریک از شبکه‌های اجتماعی پیاده‌سازی کنیم.

یکی از نکات مثبت این کارگاه، تعامل شرکت‌کنندگان با یکدیگر و با مربی کارگاه بود. این کارگاه پس از پرسش‌وپاسخ شرکت‌کنندگان به پایان رسید.

(همچنین بخوانید: بازار داغ دیجیتال مارکتینگ را در دست بگیریم)

برچسب‌ها: بازاریابی دیجیتالدیجیتال مارکتینگاستارت‌آپاستراتژیکمپین دیجیتالkpiبازاریابیdigital marketingcampaign
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.