۹ استراتژی بازاریابی که از هزینه کم آنها شگفت‌زده می‌شوید
قسمت دوم ۸

۹ استراتژی بازاریابی که از هزینه کم آنها شگفت‌زده می‌شوید

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

بسیاری از کارآفرینان به دلیل نداشتن سرمایه کافی، از بحث بازاریابی چشم‌پوشی می‌کنند، در حالیکه همه استراتژی‌های بازاریابی نیاز به هزینه هنگفت ندارند.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند، اما هیچکدام سخت‌تر از تلاش برای نگه داشتن پول نقد نیست. آژانس‌های کسب‌وکار، هزینه متوسط برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را چیزی حدود ۳۰ هزار دلار تخمین زده اند؛ اما این رقم با واقعیت فاصله زیادی دارد، چرا که گاهی یک استارت‌آپ را تنها با صد دلار راه‌انداری می‌کنند و گاهی نیز راه‌اندازی یک کسب‌وکار بیشتر از یک میلیون دلار هزینه دارد. اما توجه داشته باشید این اعداد و ارقام تنها هزینه راه‌اندازی هستند. شرکت‌های تازه‌تاسیس، هزینه‌های دیگری چون حقوق کارمندان، اجاره دفتر، خرید امکانات اولیه و سایر هزینه‌های جاری را نیز دارند؛ بنابراین که آنها برای تامین درآمد کافی تلاش فراوانی می کنند.

بسیاری از کارآفرینان در خصوص بودجه با مشکل مواجه هستند و در نهایت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهمی چون بازاریابی و تبلیغات را رها می‌کنند. در واقع اکثر آنها بحث بازاریابی را که عاملی مهم در راه پیشرفت و توسعه کسب‌وکار است، نادیده می‌گیرند و یا بودجه محدودی برای آن در نظر می‌گیرند.

به گزارش نوپانا، تقریبا ۸۰ درصد کارآفرینان هیچ ایده‌ای در خصوص اهمیت و میزان اثرگذاری استراتژی بازاریابی ندارند، بنابراین تعجبی ندارد که مارکتینگ همواره با بی‌توجهی مواجه می‌شود.  

در مطلب پیش‌رو به بررسی نکاتی می‌پردازیم که نشان می‌دهد بازاریابی موثر و مناسب آنقدرها هم هزینه‌بر نیست. استراتژی‌های بازاریابی با بودجه‌های کلان ممکن است بازده نهایی خوبی داشته باشند، اما تدابیر دیگری نیز در بازاریابی وجود دارد که در عین کم‌هزینه بودن تاثیر شایانی در رشد کسب‌وکار دارند. در اینجا به ۹ مورد از این استراتژی‌ها می‌پردازیم.

قسمت دوم:

۴. بهینه‌سازی وب‌سایت (SEO)

اگر وقت خود را صرف نوشتن مقالاتی برای بخش بازاریابی محتوا می‌کنید، بهتر است زمانی را نیز به بهینه‌سازی وب‌سایت خود اختصاص دهید.

مفهوم سئو (SEO) ممکن است به لحاظ فنی تا حدودی پیچیده باشد؛ اما با کمی مطالعه و زمان گذاشتن، به راحتی اصول آن را درک خواهید کرد. شما می‌توانید از ابزارهایی برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با محتوا استفاده کنید که می‌تواند ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت کند.

نکته مهم دیگر تغییرات ساختاری است؛ محتوای با کیفیت بالا تولید کنید و سعی کنید طراحی تبلیغات‌تان به گونه‌ای باشد که نظر مخاطب را جلب کرده و او را مشتاق به بازدید دوباره از وب‌سایت شما کند. بهینه‌سازی وب‌سایت شاید کمی سخت به نظر برسد اما اگر خودتان انجامش دهید، تنها هزینه‌ای که برای شما دارد زمان است. این کار مزایای زیادی دارد و مطمئن باشید که ارزش زمانی که نیاز دارد را خواهد داشت.

۵. بازاریابی از طریق شبکه‌‌های اجتماعی

شبکه‌‌های اجتماعی فضایی‌ست که آزادانه در دسترس همه بوده و استفاده از آن هزینه زیادی هم ندارد؛ بنابراین گاهی می‌توانید به سرمایه‌گذاری در این بستر فکر کنید. این کار را با ایجاد پروفایلی برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، آغاز کنید. سپس محتوای مورد علاقه مخاطبان هدف خود را در این شبکه‌ها منتشر کنید. همچنین با مخاطبان ارتباط برقرار کنید؛ با این وصف کاربران شما زیاد می‌شوند و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

۶. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از باصرفه­‌ترین روش­‌هاست، چرا که برخی معتقدند نرخ بازگشت سرمایه آن بیش از ۴۰۰ درصد است. تا زمانی که فهرست آدرس‌های ایمیل‌ خوبی داشته باشید، بازدهی قابل­ توجهی از این روش خواهید دید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

 ۹ استراتژی بازاریابی که از هزینه کم آنها شگفت‌زده می‌شوید (قسمت اول)

(همچنین بخوانید: ۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا)

منبع

برچسب‌ها: شبکه‌های اجتماعیکاربرانتولید محتوابهینه‌سازی وب‌سایتSEOبازاریابیmarketingجذب مخاطببازاریابی محتواcontent marketing
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.