بر چالش جذب مشتریان وفادار غلبه کنید
قسمت دوم ۸

بر چالش جذب مشتریان وفادار غلبه کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار کوچکی دارید یا بر توسعه محصول پیچیده‌ای تمرکز کرده‌اید؛ برای موفقیت کسب‌وکار نیاز به مشتریانی دارید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

نوپانا: همان‌گونه که در قسمت پیشین این مطلب اشاره شد، یافتن مشتریان وفادار یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که هر کسب‌وکار در دوران فعالیت خود با آن مواجه است. برای به‌دست آوردن مشتری باید عزم خود را جزم کنید و بازار را هدف بگیرید. در این مسیر تا جایی که می‌توانید مشتریان را از وجود کسب‌وکارتان و ارزش‌هایی که برایشان ایجاد کرده است آگاه سازید. در این قسمت به ادامه راهکارهای ضروری افزایش مشتری می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

۵. ایمیل، خط مقدم بازاریابی شما است

بازاریابی ایمیلی، یکی از موثرترین روش‌‌ها برای بازگرداندن مشتری‌های قدیمی‌ است. استفاده از ایمیل برای بازاریابی ضروری است؛ اما اگر محتوای جذابی برای ایمیل‌ها ندارید ایمیل نزنید؛ زیرا این کار به ضرر شما خواهد بود. بهترین محتوایی که توسط ایمیل‌ها می‌توانید منتشر کنید کد‌های تخفیف هستند.

شما می‌توانید اطلاعیه محصول خود را پیش از عرضه آن، در قالب ایمیل‌ها منتشر کنید. با این کار قبل از حضور در بازار، رابطه سودمندی با مشتریان خود برقرار کرده‌اید.

۶. در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید

با حضور در فعالیت‌های اجتماعی ارتباط خوبی با جامعه برقرار خواهید کرد. با این کار مردم با شما بیشتر آشنا می‌شوند و در کار‌ها به شما کمک می‌کنند. در این میان برقراری رابطه دوستانه با افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است. سعی کنید در حین انجام چنین کار‌هایی کمتر برند خود را تبلیغ کنید و نگران مطرح کردن آن در این‌گونه فعالیت‌ها نباشید؛ زیرا این فعالیت‌ها خود، برند شما را در معرض دید قرار می‌دهند.

۷. نمونه محصول خود را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید

هرچه افراد بیشتری فرصت تجربه کردن محصولتان را داشته باشند، مشتریان شما افزایش پیدا می‌کنند. برای این کار باید نمونه‌های جذابی از محصول را به رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید. تمرکز خود را روی جذب این مشتریان معطوف کنید. برای دریافت بازخورد مناسب باید نمونه خود را به‌گونه‌ای در اختیار مشتریان قرار دهید که برای به‌دست آوردن آن به دردسر نیفتند.

۸. کارگاه‌های مختلف برگزار کنید

برگزار کردن کارگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی با مشتریان خود رو‌به‌رو شوید. دقت داشته باشید برای برگزاری کارگاه، هزینه معقولی از علاقه‌مندان دریافت کنید تا افراد بیشتری امکان شرکت در آن را داشته باشند. در این کارگاه‌ها در کنار محتوای آموزشی، درباره محصول خود نیز صحبت کنید و قابلیت‌های محصولتان را به‌درستی شرح دهید تا تعداد مشتریان متخصص خود را افزایش دهید.  

(همچنین بخوانید: ۱۰ ویژگی که از شما کارآفرین بهتری می‌سازند)

برچسب‌ها: کارآفرینیکسب‌و‌کارتوسعه کسب‌وکاربرندینگجذب مخاطبمشتریاستارت‌آپstartupBranding
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.