۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا
قسمت دوم ۸

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را غیرضروری می‌دانند، در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد.

 نوپانا: این روز‌ها برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را خدمات بی‌فایده‌ای می‌دانند که شاید برای خیلی‌ از کسب‌وکارها غیر‌ضروری است؛ در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد. نکاتی که در ادامه می‌آیند، خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های بازاریابی در دوره‌های اخیر است.

قسمت دوم:

۶. بشنوید، تجربه بسازید و توسط محتوای خود بازاریابی کنید

برایان کلارک (Brian Clarke- هنرمند انگلیسی) پیشنهاد می‌کند که تمام استراتژی خود را روی مشتریان خود و نیازها و تجاربشان معطوف کنید. از طریق تولید محتوای اینترنتی در بازاریابی نشان دهید که چقدر به آنها توجه می‌کنید یا به اصطلاح صدای آنان را می‌شنوید. این امر موجب ایجاد یک رابطه کاری بین شما و مشتریان می‌شود که این خود زمینه‌ای است که آنها از شما بیاموزند و بالعکس.

۷. اول بازاریابی کنید، سپس محصول خود را ارائه دهید

راند فیشکین (Rand Fishkin – هم‌بنیان‌گذار سئوموز ـ SEOmoz ـ) می‌گوید: «بازاریابی بعد از آن‌که شما محصول را ساختید، انرژی، زمان و پول شما را هدر می‌دهد؛ اما اگر شما ابتدا بازاریابی را انجام دهید، این کار جذب مخاطبین فعال و وفادار را به‌همراه دارد و باعث می‌شود تا زمانی که محصول خود را آماده می‌کنید بتوانید از بازخوردهای آنها در ساخت محصول استفاده کنید.»

(همچنین بخوانید: پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟)

۸. مشتری، شماره یک اولویت‌ها است

جوئل اسپولسکی (Joel Spolsky – نویسنده و مهندس نرم‌افزار) می‌گوید: «زمانی که می‌خواهید به بازاریابی کسب‌وکار خود بپردازید ممکن است هیچ یک از استراتژی‌ها برای شما جواب‌گو نباشد. یک قاعده ثابت وجود دارد که شما باید مشتری را در راس اولویت‌های خود قرار دهید، اما حواستان باشد به آن دسته از کارآفرینانی که برای جذب لایک در فیسبوک و دنبال‌کنندگان در توییتر برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، تبدیل نشوید.»

۹. سبک خاص خودتان را گسترش دهید

شین اسنو (Shane Snow – ژورنالیست و یکی از کارآفرینان کسب‌وکارهای آنلاین) می‌گوید: «در کسب‌وکار خود روش‌های خاصی را در پیش بگیرید، به‌گونه‌ای که حتی اگر از هیچ‌یک از روش‌های برندینگ استفاده نکنید، بازهم مشتریان بتوانند محصولات و خدمات شما را در بین هزاران برند شناسایی کنند.»

۱۰. بازاریابی خود را در سطوح پایین‌تر آزمایش کنید

راس کیمباروفسکی (Ross Kimbarovsky – هم‌بنیان‌گذار کراود اسپرینگ ـ Crowd Spring ـ ) آزمایش شیوه بازاریابی به مدت ۲ هفته و بصورت آنلاین را به جای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و صرف مدت‌زمان شش ماه پیشنهاد می‌کند. با دقت سنجیدن موفقیت‌ها و شکست‌ها طی این آزمایش ۲ هفته‌ای، به شما دید بازتری نسبت به بایدها و نباید‌ها در اجرای بازاریابی می‌دهد.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت اول)

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

منبع

برچسب‌ها: بازاریابیکارآفریناناستراتژیاستارت‌آپتولید محتوامحصولجهانMarketingکسب‌و‌کارمشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.