۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ
قسمت سوم ۸

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

می‌خواهید کسب‌وکار نوپایی با حداکثر کارایی راه‌اندازی کنید؟ این ۳۰ نکته می‌توانند موفقیت شما را در این مسیر تضمین کنند.

 نوپانا: می‌خواهید کسب‌و‌کار تازه‌ای را شروع کنید؟ تبریک می‌گوییم! هنگامی که به این سطح از اطمینان برای راه‌اندازی یک کار می‌رسید، وقت آن است که آن را اجرایی کرده و برای این کار، بهتر است فرایند راه‌اندازی آن را به مسائل کوچک‌تر و قابل مدیریت تبدیل کنید.

شما ممکن است با تعداد بسیار زیادی از کارهای مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار خود مواجه باشید، اما نگران نباشید؛ در اینجا این لیستی از موارد اولویت‌دار آنها را آورده‌ایم.

موارد زیر را قبل از راه‌اندازی یا در همان روزهای اولیه کسب‌وکار خود انجام دهید.

قسمت سوم:

۱۱. صفحه‌ای برای استارت‌آپ خود در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید

صفحه‌ استارت‌آپ خود در رسانه‌های اجتماعی (فیسبوک، لینکدین، توئیتر و ...) را سریعا راه‌اندازی کنید. این کار، بازار کسب‌وکار شما را راحت‌تر شکل می‌دهد. همچنین این موضوع مهم است که مطالب این صفحه را تا حد ممکن به اشتراک بگذارید.

۱۲. جریان درآمدی کسب‌وکار خود را شروع کنید

در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به کسب درآمد کنید. در مراحل اولیه یک استارت‌آپ، هرگز پول کافی وجود ندارد. در برابر این وسوسه که همه چیز عالی خواهد شد، مقاومت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که وجود وکیل شما به هنگام تنظیم فرم‌های قرارداد با مشتریان ضروری است.

۱۳. در صورت نیاز، یک دفتر کار اجاره کنید

کسب‌وکار شما همانند ساختمانی نیمه‌تمام است که باید سریعا به آن شکل دهید. اگر قصد دارید که دفتر کسب‌وکار کوچکی اجاره کنید، به محل رفت‌وآمد، دسترسی و دیگر فاکتورهایی که در جذب مشتریان تاثیرگذار هستند، توجه کنید.

اگر هنوز تا آغاز فعالیت کسب‌وکار شما زمان باقی‌ مانده است، برای اجاره یک دفتر تا حد امکان دست نگه دارید تا بی‌جهت بابت آن هزینه‌ای را متحمل نشوید.

۱۴. برای خود کارت ویزیت سفارش دهید

به‌ عنوان بنیان‌گذار استارت‌آپ، شما قرار است کسب‌وکار خود را به افراد زیادی معرفی کنید، بنابراین سفارش کارت ویزیت ضروری است. آنها به اندازه‌ای ارزان هستند که اگر بعدا اطلاعاتی از کسب‌وکار شما تغییر کرد، برای سفارش مجدد کارت ویزیت هزینه زیادی متحمل نشوید.

در نظر داشته باشید بدون داشتن کارت ویزیت، از اعتبار شما کاسته می‌شود.

۱۵. یک حساب بانکی برای کسب‌وکار خود باز کنید

این که شما از حساب بانکی شخصی جهت مدیریت امور مالی استارت‌آپ خود استفاده کنید کار آسانی است؛ اما این مسئله بعد‌ها می‌تواند به یک گره کور تبدیل شود که باز کردن آن، متحمل صرف زمان و هزینه بسیاری است.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید:

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت اول)

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت دوم)

(همچنین بخوانید: ۲۰ نکته برای موفقیت در تماس‌های تجاری)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌وکاروب‌سایتکارت ویزیتstartupرسانه‌اجتماعیدرآمددفترکارحساب بانکی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.