ورزش کردن، از شما کارآفرین بهتری می‌سازد
بهبود انرژی، توانایی شناختی و خلاقیت؛ ۸

ورزش کردن، از شما کارآفرین بهتری می‌سازد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

ورزش کردن علاوه بر حفظ سلامتی، نقش مهمی در تعیین میزان موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین ایفا می‌کند.

نوپانا: فعالیت ورزشی منظم می‌تواند بدن را شاداب و باعث افزایش طول عمر شما شود، اما مزایای داشتن یک برنامه ورزشی، فراتر از سلامتی بدن شما است. در حقیقت، ورزش می‌تواند نقش مهمی در تعیین میزان موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین ایفا کند. اما چگونه؟ در ادامه می‌خوانیم:

انرژی شما را افزایش میدهد

به اغلب کارآفرینان لقب جغد شب می‌دهند زیرا بیش از ۲۰ ساعت در شبانه‌روز، در حال کار با کامپیوتر خود هستند. در اکثر مواقع آنها در مناسبت‌های اجتماعی حضور ندارند، زیرا وقت زیادی به توسعه کسب‌وکار خود اختصاص می‌دهند. با این شرایط، چگونه کارآفرینان با موارد استرس‌زا در کار خود مقابله کنند؟ پاسخ، باانرژی بودن است. ثابت شده است که داشتن برنامه منظم تمرین روزانه باعث افزایش سطح انرژی ذهنی و جسمی می‌شود. نکته کلیدی در این مورد، داشتن نظم است. برای به‌دست آوردن و افزایش انرژی از ورزش، شما باید به‌طور منظم این کار را انجام دهید.

توانایی شناختی شما را بهبود میدهد

کسی که سعی می‌کند یک کسب‌وکار جدید را آغاز کند، باید دقیقا به توانایی شناختی و ذهنی خود برای پیشرفت به‌سوی اهدافش توجه داشته باشد و ورزش می‌تواند در این امر به شما کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند عملکرد شناختی را در زمینه‌های مختلفی افزایش دهد؛ از افزایش هوشیاری گرفته تا بهبود تمرکز و مدیریت زمان، افزایش حافظه و بهبود توانایی یادگیری مهارت‌های جدید. همچنین ورزش کردن، استقامت جسمی و ذهنی را تقویت می‌کند.

باعث خلاقیت شما میشود

مطالعات نشان می‌دهند که حتی فعالیت‌های ورزشی سبک (مانند پیاده‌روی)، می‌توانند تفکر خلاق را افزایش داده و توانایی شما برای حل مشکلات با راه‌های منحصربه‌فرد را بهبود دهند. با توجه به اینکه در ذهن یک کارآفرین، ایده‌های فراوانی جرقه می‌زند، توانایی ارائه راه‌حل‌های خلاقانه در چالش‌های اجرای یک کسب‌وکار، واقعا باارزش است و با توجه به نوع کسب‌وکار شما، ورزش کردن ممکن است به شما در ارائه ایده‌های نوآورانه و جدید کمک کند.

(همچنین بخوانید: مهارت‌های کلیدی یک مدیر استارت‌آپ)

بازدهی کار شما را بیشتر می‌کند

ورزش منظم می‌تواند انرژی، عملکرد شناختی و خلاقیت شما را افزایش دهد، پس بدیهی است که ورزش با بهبود کیفیت زندگی ارتباط دارد. در اصل، افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، مهارت‌های مدیریت زمان را بهتر به کار گرفته و در هنگام تکمیل پروژه‌ها، کار را سریع‌تر پیش می‌برند. این موضوع احتمالا به این دلیل است که ورزش باعث تمرکز بیشتر شما می‌شود و شما را در موقعیت ذهنی بهتری قرار می‌دهد که هر دو مورد می‌توانند بازدهی کار شما را بهبود دهند.

اعتماد به نفس را افزایش میدهد

ورزش می‌تواند اعتماد شما به توانایی خود برای تعیین و دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را بهبود دهد. در نتیجه، ورزش منظم با افزایش اعتماد به نفس، استقلال و آزادی شما ارتباط دارد. این ویژگی‌ها برای هر کارآفرینی که می‌خواهد شکست نخورد و باانگیزه وارد بازار کسب‌وکار شود، ضروری است.

استرس را کنترل میکند

داشتن یک کسب‌وکار ذاتا استرس‌زا است و برای حفظ سلامت جسمی و روانی در حین کسب‌وکار خود، باید روش‌های مقابله با آن را بلد باشید. ورزش منظم یکی از بهترین راه‌های کاهش تنش و استرس است، بنابراین سلامت روان شما را حفظ می‌کند.

(همچنین بخوانید: ۵ عادت روزانه افراد موفق و شاد)

منبع

برچسب‌ها: ورزشخلاقیتکارآفرینکسب وکاراعتماد به نفسانرژینظمموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.