کارگاه ارزش‌گذاری استار‌ت‌آپ‌ها
با حمایت رسانه‌ای نوپانا: ۸

کارگاه ارزش‌گذاری استار‌ت‌آپ‌ها

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

کارگاه ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها توسط نوآفرینان در تاریخ ۷ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۳ در پارک علم و فناوری مدرس برگزار می‌شود.

نوپاناارزش‌گذاری هر نوع کسب‌وکاری کمی چالش‌برانگیز است. برای استارت‌آپ‌های بدون درآمد یا با درآمد اندک که آینده‌ مشخصی هم ندارند، این ارزش‌‌گذاری دشوارتر هم می‌شود. کسب‌وکارهای بالغ، مطرح و با درآمد ثابت، به کمک حقایق، آمار موجود و… قابل ارزش‌گذاری هستند اما ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها کار پیچیده‌ای است؛ زیرا فروش و روند آنها با هیچ نمونه‌ دیگری قابل مقایسه نیست.

ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌های مختلف بیشتر علم است تا هنر. زیرا داده‌های در دسترس برای بررسی اوضاع بسیار محدودتر است. به زبان ساده ارزش استارت‌آپ شما به میزانی است که یک نفر حاضر به سرمایه‌گذاری روی آن باشد و هنر در اینجا به معنای این است که ارزش‌گذاری شما و سرمایه‌گذار با هم یکسان باشد.

هریک از انواع سرمایه‌گذاران (سنتی، فرشته، خطرپذیر و مانند آنها) با هدف‌های مختلفی پا به این حوزه می‌گذارند و در نتیجه روش ارزیابی ارزش استارت‌آپ برای هرکدام از آنها متفاوت است. این نکته هم باعث تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاری و در نتیجه تفاوت در روش ارزش‌گذاری می‌شود.

در این کارگاه مهران کرمی، مدیر شتابدهنده سریرلند، دانش و تجربه خود از روند ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌های ایرانی را با ما در میان خواهد گذاشت.

در ابتدای کارگاه با مفاهیم ارزش‌گذاری و فرآیند آن آشنا خواهید شد. سپس روش‌های مختلف ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و ابزارهای آن را فرا خواهید گرفت. در ادامه کارگاه بطور خاص، روی روش‌های ارزش‌گذاری مورد استفاده در اکوسیستم کارآفرینی کشور تمرکز خواهیم کرد و شما خواهید توانست خودتان در فرآیند ارزش‌گذاری صحیح کسب‌وکارتان نقش داشته باشید.

سرفصل های کارگاه

آشنایی با انواع ارزش در دانش مالی

اصول کلی ارزش‌گذاری

مروری بر تاریخچه ارزش‌گذاری در دنیا

اصول اقتصادی، مالی و حسابداری ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها

متدولوژی مختلف ارزش‌گذاری

ثبت نام این کارگاه  از طریق سایت ایوند انجام می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این لینک اطلاعات خود را ثبت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین کد تخفیف ۲۰ درصدی nopana برای همراهان این پایگاه اختصاص داده شده است.

گفتنی است، این رویداد با حمایت رسانه‌ای نوپانا (پایگاه علمی-تحلیلی کسب‌وکارهای) به نشانی http://nopana.ir/ برگزار می‌گردد.

 

برچسب‌ها: ارزش‌گذاریاستارت‌آپکسب‌وکارسرمایه‌گذاریارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.