۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ
قسمت اول ۸.۷

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

می‌خواهید کسب‌وکار نوپایی با حداکثر کارایی راه‌اندازی کنید؟ این ۳۰ نکته می‌توانند موفقیت شما را در این مسیر تضمین کنند.

نوپانا: می‌خواهید کسب‌و‌کار تازه‌ای را شروع کنید؟ تبریک می‌گوییم! هنگامی که به این سطح از اطمینان برای راه‌اندازی یک کار می‌رسید، وقت آن است که آن را اجرایی کرده و برای این کار، بهتر است فرایند راه‌اندازی آن را به مسائل کوچک‌تر و قابل مدیریت تبدیل کنید.

شما ممکن است با تعداد بسیار زیادی از کارهای مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار خود مواجه باشید، اما نگران نباشید؛ در اینجا این لیستی از موارد اولویت‌دار آنها را آورده‌ایم.

موارد زیر را قبل از راه‌اندازی یا در همان روزهای اولیه کسب‌وکار خود انجام دهید:

۱. استارت‌آپ شما چقدر ارزشمند است؟

استارت‌آپ شما نیاز دارد به گونه‌ای باشد که یا سود کند یا سود برساند. با خود صادق باشید! از خودتان بپرسید: آیا شما حاضرید استارت‌آپ خود را بخرید؟ آیا مشتریان به اندازه کافی بابت خدمتی که انجام می‌دهید به شما پول پرداخت می‌کنند تا بتوانید هزینه‌ها را پوشش دهید و درآمد کسب کنید؟ شما ۲۹ سوال دیگر نیز در این زمینه می‌توانید بپرسید که لیست کامل آنها در نوشته‌های یک سرمایه‌گذار به نام پاول گراهام موجود است و در مطالب بعدی به آنها نیز خواهیم پرداخت.

۲. طرح کسب‌وکار بسازید

این قضیه آسان است که خودتان را متقاعد کنید که به طرح کسب‌وکار یا همان بیزینس‌پلن احتیاجی ندارید، اما ایجاد یک طرح کسب‌وکار با پیش‌بینی‌های مالی، شما را مجبور به در نظر گرفتن جزئیات می‌کند. با مرور منظم و اعمال تغییرات مورد نیاز، طرح خود را تازه‌نفس نگه دارید.

۳. سرمایه‌ای را برای خود تدارک ببینید

اغلب استارت‌آپ‌ها زمان زیادی را صرف بقای خود و برخاستن از زمین می‌کنند. اگر شما برای کسب‌وکار خود نیاز به تامین مالی دارید، در سریع‌ترین زمان ممکن به بررسی جذب سرمایه بپردازید.

۴. حمایت خانواده، تکیه‌گاه شماست

زمانی را صرف این موضوع کنید که آیا همسر شما و دیگر افراد نزدیک خانواده، حامی شما و استارت‌آپ شما هستند یا خیر؟ حمایت افراد مهم زندگی‌تان در این مسیر، تکیه‌گاه محکمی برای شما است.

۵. یک نام تجاری انتخاب کنید

شما نامی می‌خواهید که در ذهن مخاطب حک شود. البته این نام نباید توسط شرکت دیگری نیز استفاده شده باشد. از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده کرده و نام منتخب خود را در آن جست‌وجو کنید تا مطمئن شوید نامی که برگزیده‌اید منحصر به فرد باشد.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعد بخوانید.

(همچنین بخوانید: ۳۰ روش برای مشتری‌مداری)
منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارمدیریتطرح‌کسب‌وکارزیست‌پذیریسرمایهخانوادهنام تجاریcheck liststartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.