شهروندان استرالیایی، آنلاین ویزیت می‌شوند
استارت‌آپ تشخیص سرطان ۸

شهروندان استرالیایی، آنلاین ویزیت می‌شوند

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

فرست‌چک به تشخیص زودهنگام سرطان پوست کمک می‌کند.

نوپانا: به گزارش انجمن سرطان پوست استرالیا، نیوزیلند و استرالیا دارای بالاترین میزان شیوع سرطان پوست هستند. سرطان پوست یا ملانوما هر ساله از هر ۱۴ مرد، یک نفر و از هر ۲۴ زن یک نفر را به کام مرگ می‌برد. براساس آمار گزارش شده، بیشتر مبتلایان، جوانان در گروه سنی ۲۴ تا ۳۹ سال هستند. آمارها می‌گوید بسیاری از جوانان استرالیایی از ابتلا به سرطان پوست واهمه دارند و به همین دلیل به طور مداوم به متخصصان پوست مراجعه می‌کنند.

(همچنین بخوانید:بایوتیا، استارت‌آپ ناجی بیمارستان)

یک استارت‌آپ نیوزیلندی در پی احساس نیاز شهروندان برای چکاپ مداوم و اطمینان از سلامت آنها نرم‌افزاری طراحی کرده است که کاربران از طریق این برنامه می‌توانند مناطقی از پوست که مستعد سرطان است را عکس بگیرند و برای متخصصان ارسال کنند. متخصصان پس از دو یا سه روز نتیجه بررسی عکس‌ها را برای کاربران ارسال می‌کنند.

فرانک لچمن (Frank Lachmann) مؤسس این استارت‌آپ ‌می‌گوید ایده آن را زمانی که پدربزرگ و همسرش به ملانوما مبتلا شده بودند، گرفته است. آنها برای درمان به یکی از کلینیک‌های نیوزیلند مراجعه کردند و در آنجا پرستاران برای ثبت اطلاعات پزشکی بیماران، از سطح پوست آنها عکس می‌گرفتند و برای پزشکان ارسال می‌کردند. به گزارش نوپانا نام این اپلیکیشن «فرست‌چک» (Firstcheck) است و هزینه ویزیت آنلاین در آن برای بیماران حدود ۱۹/۵ دلار است.

منبع

(همچنین بخوانید:هوش مصنوعی، خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند)

برچسب‌ها: فناوریاستارت‌آپسلامتجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی