۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی
قسمت اول؛ ۸

۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یادگیری راه‌های درست کاهش هزینه‌، شما را کارآفرین موفق‌تری خواهد کرد.

نوپانا: کسب‌وکارهایی که در خانه یا یک مکان شخصی راه‌اندازی می‌شوند، کم هزینه‌تر هستند اما به این معنی نیست که نیازی به ذخیره سرمایه وجود ندارد. کسب‌وکار شما در هر ابعادی که باشد، برای پیشرفت و بزرگ‌تر شدن، به سرمایه نیاز دارد. در ادامه روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از هدر رفتن پول خود پیشگیری کنید:

1- لوازم دست دوم بخرید

برای شروع یک کسب‌وکار نوپا، نیازی به خرید ابزار و وسایل لوکس نیست. در آگهی‌های اینترنتی به راحتی می‌توانید تمام لوازم ضروری کار خود را با قیمیتی بسیار مطلوب خریداری کنید و سرمایه خود را برای موارد مهم‌تر کنار بگذارید.

2- از رقبا کمک بگیرید

برای پیدا کردن و یا خرید مواد ضروری کار خود و همچنین برای استخدام افراد مناسب، با افرادی که در زمینه کاری شما فعال هستند مشورت کنید. رقابت در فضای کاری و ارائه بهتر سرویس و محصول، مهم است. در مورد سایر موارد مربوط به کار با هم تعامل داشته باشید.

3- از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید

اگر محل ارائه سرویس و یا فروشگاه‌هایی که مواد اولیه را از آنها خریداری می‌کنید، در نزدیکی شما قرار دارند، به جای کرایه دادن و راننده گرفتن، از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید و هزینه رفت‌وآمد خود را به حداقل برسانید.

4- از عمده‌فروشی‌ها خرید کنید

فروشگاه‌هایی که اجناس ارزان‌تری دارند و به مشتریان خود بن‌های تخفیف می‌دهند را بشناسید و مشتری خوش حسابی باشید. حتی می‌توانید در ازای تبلیغ، از آنها تخفیف بگیرید. این کار باعث تبلیغ برای هر دو طرف قرارداد می‌شود.

5- قراردادهای بلندمدت ببندید

برای گرفتن تخفیف از مراکز و فروشگاه‌ها، با آنها صحبت کنید که در ازای ارائه تخفیف، تا یک مدت طولانی تنها از آنها خرید می‌کنید. می‌توانید از آنها برای مشتریان خود بن تخفیف نیز بگیرید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین در این زمینه بخوانید: (کم کردن هزینه‌های استارت‌آپ)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا