بایوتیا، استارت‌آپ ناجی بیمارستان
فناوری برای مقابله با عفونت‌های کشنده ۶.۵

بایوتیا، استارت‌آپ ناجی بیمارستان

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

هدف بایوتیا تشخیص، کشت و توالی‌یابی عوامل ژنتیکی بیماری‌زا، تشخیص گونه‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و بررسی راه‌های مقابله با این عوامل است.

نوپانا: از هر 25 نفری که در بیمارستان بستری می‌شوند به‌طور متوسط یک نفر دچار عفونت می‌شود و از هر 9 نفری که به عفونت بیمارستانی مبتلا می‌شوند یک نفر می‌میرد. احتمال ابتلا به این عارضه برای بیماران مبتلا به سرطان، ایدز، بیماران نقص ایمنی و مسن بیشتر خواهد بود.

شایع‌ترین عامل عفونت‌زای بیمارستان، باکتری استافیلوکوکوس اروئوس (Staphyloccus aureus) است که هرساله جان بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌های سراسر جهان را می‌گیرد.

به گزارش نوپانا، «بایوتیا» (Biotia) استارت‌آپی است که به تشخیص عوامل عفونی بیمارستانی کمک می‌کند.

هدف بایوتیا تشخیص، کشت و توالی‌یابی عوامل ژنتیکی بیماری‌زا، تشخیص گونه‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و بررسی راه‌های مقابله با این عوامل است. این پروژه سعی دارد با طراحی نرم‌افزارهای ارزیابی ریسک میکروبی و نظارت‌های بهداشتی همه‌جانبه، به کاهش‌ عفونت‌های بیمارستانی کمک کند.

(همچنین بخوانید: هوش مصنوعی، خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند)

«کریس میسون» (Chris Mason) زیست‌شناس، دکترای ژنتیک و بیوانفورماتیک و «نیام اوهارا» (Niamh.B O`Hara) محقق در امور تجارت و استارت‌آپ، از مدیران این پروژه هستند.

میسون در خصوص این پروژه می‌گوید: بایوتیا بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا از دل فناوری بیرون می‌آید. در بایوتیا علوم مهندسی، کامپیوتر، پزشکی، ژنتیک و اقتصاد در هم می‌آمیزند. بایوتیا یک مدرسه کارآفرینی است و تاکنون نیز بسیار موفق پیش‌ رفته است.

اوهارا نیز در تکمیل سخنان همکارش می‌گوید: هدف ما در این پروژه این است که بتوانیم محیط بیمارستان را در برابر عوامل بیماری‌زا به‌خصوص استافیلوکوکوس اروئوس (Staphyloccus aureus) ایمن کنیم. این پروژه از دو سال پیش آغاز و تاکنون موفق به جذب سرمایه‌گذاران زیادی شده ‌است. ما امیدواریم تا سال 2018 به سرانجام برسد و عملیاتی شود.

پروژه بایوتیا هم‌اکنون در دو بیمارستان تخصصی شهر نیویورک در حال آزمایش و بررسی است.

منبع

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ افزایش میزان همدردری در پزشک)

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیسلامت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی