پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت هشتم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد، شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن، فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت هشتم:

36- وقت‌کشی نمی‌کند

کودکان مستعد کارآفرینی، وقت خود را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند. آنها در صورت استفاده از تلفن‌ همراه و یا بازی‌های ویدئویی، خیلی کمتر از دیگران وقت خود را صرف این کارها می‌کنند و به جای آن به فعالیت‌های مفید می‌پردازند.

37- دیگران را مجاب می‌کند

این افراد توانایی کلامی خوبی دارند و در متقاعد کردن دیگران تبحر دارند. آنها می‌دانند با هرکس باید با چه لحنی حرف زد و در جای که لازم باشد سکوت می‌کنند. این کودکان همچنین در استفاده از زبان بدن، از دیگر هم‌سالان خود قوی‌تر عمل می‌کنند.

38- کمتر احساساتی می‌شود

کودکان مستعد کارآفرینی، بیشتر تصمیمات خود را بر مبنای منطق می‌گیرند و نسبت به دیگران کمتر احساساتی می‌شوند. آنها در هر موردی به دنبال دلایل روشن می‌گردند و بر اساس آن دلایل اقدام می‌کنند.

39- از احساسات دیگران غافل نیست

توانایی همدلی بالا، یکی از بارزترین مشخصه‌های کودکان مستعد است. آنها در جمع دوستان خود، به‌عنوان مرجع شناخته می‌شوند و هر کس که مشکلی داشته باشد، ابتدا سراغ آنها می‌رود.

40- متوجه گذر زمان نمی‌شود

اگر این کودکان در حال انجام کاری باشند که دوست دارند، ممکن است ساعت‌ها سرگرم آن کار باشند و گذر زمان را احساس نکنند. آنها از خود کار لذت می‌برند و فقط به‌دنبال نتیجه گرفتن نیستند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت سوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت چهارم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت پنجم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت ششم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت هفتم)

برچسب‌ها: استارت‌آپسرمایه‌انسانیروان‌شناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا