پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت دوم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد، شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت دوم:

6- به بهتر انجام شدن کار فکر می‌کند

برای کودکان با استعداد، اینکه چه کسی چه بخشی از کار را انجام داده است مهم نیست، آنها به بهتر انجام شدن کار فکر می‌کنند. این کودکان در آینده می‌توانند از آن مدیرانی شوند که به کارمندان خود اهمیت زیادی می‌دهند.

7- منتظر دستور نمی‌ماند

کودک مستعد کارآفرینی، از اینکه به او گفته شود چه‌کار کند خوشش نمی‌آید. او در هر کاری، ابتکار و خلاقیت خاص خودش را نشان می‌دهد. بارهای بار هم شکست بخورد، این عادت رفتاری را کنار نمی‌گذارد.

8- عاشق یادگیری است

این افراد از یادگیری کارهای مختلف استقبال می‌کنند و نسبت به همسالان خود، اطلاعات بیشتری دارند و همیشه به‌دنبال اطلاعات تازه‌تر می‌روند.

9- وسایل را از هم باز می‌کند

کنترل تلویزیون، گوشی تلفن، رادیو و هر وسیله‌ای که در دسترس این کودکان باشد، ممکن است هر لحظه باز شود و به بخش‌های مختلفی تبدیل شود. از دید بعضی از والدین این کودکان خراب‌کار خطاب می‌شوند و استعداد آنها نادیده گرفته می‌شود.

10- رویا پردازی می‌کند

این افراد از همان کودکی رویای بزرگ شدن، ثروتمند شدن، معروف شدن و رویای کمک به مردم را در ذهن دارند و در مورد آن با دوستان خود حرف می‌زنند. با کسانی دوست می‌شوند که به این حرف آنها نمی‌خندند و در همان فضای کودکانه آنها را درک می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

برچسب‌ها: کارآفرینسرمایه‌انسانیموفقیت روان‌شناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا