پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت هفتم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبه‌رو می‌شود. اما استعداد، شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن، فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی انجام آن را در خود می‌بیند و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند. در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. 

31- به‌راحتی کنار می‌گذارد

کودکان مستعد کارآفرینی، بدون اینکه برای‌شان دشوار باشد، موارد غیرضروری را از زندگی خود حذف می‌کنند. آنها این کار را با مواردی که به‌ نظرشان کافی نمی‌رسد نیز انجام می‌دهند. مثلاً آنها کمتر وارد فعالیت‌های ساده‌ای می‌شوند که همه می‌توانند انجام دهند.

32- مذاکره می‌کند

این افراد برای خواسته‌های خود تا جایی که می‌توانند با دیگران مذاکره و بحث می‌کنند و به سادگی از خواسته خود کوتاه نمی‌آیند. اگر با این کودکان به خرید بروید، حتماً متوجه این مسئله خواهید شد.

33- توانایی‌های دیگران را می‌بیند

اگر از یک کودک مستعد کارآفرینی درمورد دیگران بپرسید، مشخصات عمومی او را به شما نمی‌دهد؛ بلکه در مورد یکی از توانایی‌های او به شما می‌گوید. این افراد در آینده مدیرانی می‌شوند که می‌توانند استعداد دیگران را کشف کنند.

34- خونسردی خود را حفظ می‌کند

در زمان‌هایی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، این کودکان آرامش خود را تا حد ممکن حفظ کرده و خیلی زود به‌ فکر راه چاره می‌افتند. یعنی در مواقعی که همه هیجان‌زده شده‌اند و نمی‌دانند چه‌کار کنند، این افراد منطقی هستند و مشکل را حل می‌کنند.

35- فرصت‌طلب است

این کودکان اگر موقعیتی مناسب را پیش روی خود ببینند، به سادگی از آن نمی‌گذرند و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن جایگاه انجام می‌دهند. در این مسیر تا جایی که می‌توانند دیگران را نیز همراهی می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت سوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت چهارم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت پنجم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت ششم)

برچسب‌ها: کارآفرینسرمایه‌انسانیروان‌شناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا