ویژگی‌های نامناسب برای کار در استارت‌آپ
پیش از شروع همکاری، این عادات را برطرف کنید ۷

ویژگی‌های نامناسب برای کار در استارت‌آپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۰ | ۹ دقیقه

اگر چنین ویژگی‌هایی دارید هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید

نوپانا به نقل از خبر فوري: اگر چنین ویژگی‌هایی دارید، یا برای یک شرکت استارت‌آپی کار نکنید یا پیش از شروع همکاری، این عادات را برطرف کنید:

1- اگر نمی‌خواهید قبل از هشت صبح و بعد از پنج عصر به کار فکر کنید، هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

در استارت‌آپ‌ها تعداد افراد کافی وجود ندارد تا همه‌چیز را برای رسیدن به اهداف انجام دهند؛ بنابراین حجم بالای کار اجتناب‌ناپذیر است. نه‌تنها ممکن است تا شب در دفتر کار بمانید،‌ بلکه مجبور هستید در طول زمان استراحت‌ ایمیل ارسال کنید. همچنین همیشه ذهن‌تان درگیر فهرست بی‌پایانی از کارهای ضروری است و حتی گاهی باید چند دقیقه قبل از خواب با همکارانی که شرایطی شبیه شما دارند،‌ صحبت کنید.

2- اگر به دنبال راهی سریع برای کسب پول زیاد هستید،‌ هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

قطعا هزاران میلیونر در روز عرضه‌ اولیه‌ سهام فیسبوک پول زیادی به‌دست آوردند، اما واقعیت این است که شاید شما به چنین نقطه‌ای نرسید. نه تنها اکثر استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند، بلکه حتی استارت‌آپ‌های «موفق» نیز ثروتی به هنگفتی فیسبوک یا گوگل به‌دست نمی‌آورند. اکثر استارت‌آپ‌ها حقوق‌های کمتری نسبت به غول‌های تکنولوژی پرداخت می‌کنند.

سود شما، ارزش احتمالی اختیار معامله روی سهام‌تان است. استارت‌آپ‌ها شاید در نهایت به جایی نرسند و بی‌ارزش شوند و شما باید پیش از ورود به آنها، از این قضیه آگاه باشید.

3- اگر می‌خواهید زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را کاملا از هم جدا کنید،‌ هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

در شرکت‌های بزرگ شما می‌توانید «شدیداً حرفه‌ای» باشید. اما در استارت‌آپ‌ها، اعضای تیم‌تان افرادی هستند که بیشتر ساعات بیداری خود را با آنها می‌گذرانید. از طرف دیگر، تنها گذراندن زمان مطرح نیست،‌ بلکه آنها شما را خندانده‌اند، گریه‌ شما را دیده‌اند و وقتی که احساس می‌کردید کاری فراتر از توان‌تان است،‌ از شما حمایت کرده‌اند. این افراد فقط همکار نیستند،‌ بلکه دوستان‌ شما به‌شمار می‌آیند که بعضی از این دوستی‌ها مادام‌العمر است.

4- اگر به دنبال فرار از کار با حجم بالا هستید،‌ هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

از خودتان بپرسید آیا واقعاً برای ساعت‌ها فشار کاری آماده هستید و کار چقدر برای‌ شما اهمیت دارد. وقتی احساس کنید در یک محیط کاری دلسردکننده گیر کرده‌اید،‌ شرکت‌های متفاوت با وسایل تفریحی برای زمان استراحت، ناهار رایگان و مسابقات داخلی برای‌ شما جذاب به نظر می‌رسند. اما در واقعیت، زندگی در استارت‌آپ بیشتر از اینکه «سخت بازی کردن» باشد،‌ «سخت کار کردن» است.

5- اگر می‌خواهید یک شبه راه صد ساله را بروید،‌ هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

ساختن یک کسب‌وکار خوب سالها زمان خواهد برد و موفقیت‌های یک‌شبه، اغلب افسانه هستند. پشت هر شرکت مشهوری، سالهای بسیاری از رنج و کار سخت توسط کارکنان وجود دارد. بعضی از موفق‌ترین شرکت‌ها زمانی که آغاز به کار کردند،‌ غیرجذاب و حتی غیرواقعی تصور می‌شدند؛‌ اما در نهایت، بهتر از مدل‌های کسب‌وکاری پُر زرق و برق زمان خود، عمل کردند.

6- اگر ابهام برای شما ناراحت‌کننده است، هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

به دلیل وجود تعاملاتی که روزبه‌روز شکل می‌گیرند و مطمئن نبودن از وجود شرکت تا شش ماه آینده، عدم ثبات از معضلات این نوع کسب‌وکارها است. شما در استارت‌آپ همواره احساس عدم ثبات می‌کنید. تصور کنید از رئیس خود سؤالی می‌پرسید و به جای جواب به شما می‌گوید «من نمی‌دانم، چرا خودت جواب را پیدا نمی‌کنی؟» واکنش شما چه خواهد بود؟ ‌اگر احساس سردرگمی محض کنید،‌ یک استارت‌آپ شما را از پا در خواهد آورد. اصطلاحی می‌گوید: « در استارت‌آپ‌ها تنها ثبات، تغییر است.»

7- اگر دنبال یک سمت شغلی باکلاس، یک اتاق کار دنج یا سایر ویژگی‌های کار سنتی هستید که والدین‌مان به ما یاد داده‌اند که برای‌ آنها ارزش قائل شویم، هرگز برای یک استارت‌آپ کار نکنید.

زندگی سخت‌کوشانه در استارت‌آپ‌ها مستلزم این است که نظم و انضباطی پیشه کنیم و به ‌وسیله‌ آن سروصداها را نشنیده بگیریم و بر دستاوردهای طولانی‌مدت متمرکز شویم. تعداد کمی از ما «مارک زاکربرگ» بعدی خواهیم بود. معنای استارت‌آپ‌ این نیست که به سرعت به فهرست «۳۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال» بپیوندیم.

اینکه با کارآفرینان و بنیان‌گذارانی ۲۴ ساله احاطه شویم باعث می‌شود راجع به مسیر شغلی که خودمان پیش گرفته‌ایم دچار اضطراب شویم. ترسِ عقب ماندن از قافله، طبیعی است. موفقیت شما در استارت‌آپ، برگرفته از ارزیابی‌های خارجی‌ که دوستان و آشنایان‌ متأثر از کارت ویزیت‌ نسبت به شما دارند، نیست؛ بلکه ناشی از این است که بدانید در حال انجام کار خوبی هستید،‌ تأثیرگذارید و مهارت‌های‌ خود را پرورش می‌دهید.

در مقابل تمام این حرف‌ها،‌ پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای یک استارت‌آپ کار کنید، زیرا این پتاسیل را دارد که به رضایت‌بخش‌ترین قسمت از دوره‌ حرفه‌ای شغل شما تبدیل شود.

بنا به دلایل صحیح و منطقی، کار در استارت‌آپ می‌تواند یک تجربه‌ باارزش باشد. یک سال کار در یک استارت‌آپ، پُر از فشار و رشد، تجربه و درس‌هایی آموزنده به اندازه‌ سال‌های طولانی کار در یک شرکت بزرگ‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ما در مورد سهام‌های شرکت‌های نوپا ایده‌آل‌سازی می‌کنیم و از آخرین مالکان میلیارد دلاری بت می‌سازیم؛ اما در واقعیت، بهترین شرکت‌ها توسط تیم‌هایی ساخته شده‌اند که سخت تلاش کردند تا به چیزی که باور داشتند برسند،‌ نه اینکه به دنبال افتخار باشند.

حتی استارت‌آپ‌هایی که سرانجام شکست می‌خورند می‌توانند به کارکنان خود، سطوح منحصر به ‌فردی از رشد، فرصت‌های رهبری و افق‌های گسترده را ارائه دهند. چه سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری بشوند و چه نشوند، شما سالهایی پُر از تلاش و خاطره را در زندگی‌ خود رقم خواهید زد.

برای یک استارت‌آپ کار کنید چون می‌خواهید دست از کار معمول بردارید و بالاخره روزی با تجربه و اعتمادبه‌نفس برای انجام کاری بهتر و بزرگ‌تر پا پیش خواهید گذاشت. قطعا این دستاورد ارزشمندترین چیزی است که می‌توانید از شغل خود کسب کنید.

برچسب‌ها: استارت‌آپروان‌شناسی موفقیت کسب‌و‌کارکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.