پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت ششم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد، شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن، فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت ششم:

26- داوطلب می‌شود

کودکان مستعد کارآفرینی، بدون اینکه به آنها گفته شود، در کارها به کمک دیگران می‌روند و داوطلب انجام کارها می‌شوند. این رفتار آنها در ابتدا در کارهای داخل خانه بروز پیدا می‌کند و به رفتارهای مثبت اجتماعی منجر می‌شود.

27- موعد مقرر دارد

این افراد بهانه نمی‌آورند. برای هر کار خود موعد زمانی مشخصی تعیین کرده و کار را به درستی به سرانجام می‌رسانند. خوی برنامه‌ریزی و دقت در زمان‌بندی کارها یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت آنها است.

28- داستان‌های شنیدنی‌ دارد

کودک مستعد کارآفرینی، دوست دارد از تجربیات خود با دیگران حرف برند. او همیشه چیزی برای گفتن دارد و چون به داشتن ارتباط علاقه زیادی دارد، در جمع‌های دوستانه همیشه در حال گفت‌وگو است.

29- رقابت‌طلب است

تقریباً همه کودکان خوی رقابت‌طلبی را دارند، اما کودکی که مستعد کارآفرینی است، به صورت افراطی رقابت‌طلب است و ممکن است این ویژگی، والدین او را تا حدودی اذیت کند. این خصوصیت در بازی‌های کودکانه کاملاً مشهود است.

30- ممکن است درگیر هرچیزی بشوند

این کودکان از آن دسته افراد هستند که به‌عنوان مثال اگر ببینند ماشینی کنار جاده پارک کرده است، برای کمک کردن احتمالی توقف می‌کنند. یعنی آنها کاری که احساس کنند درست است را انجام می‌دهند و برای دیگران وقت می‌گذارند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت سوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت چهارم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: کارآفرینارتباطاتروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا