با بازیگران و عناصر موثر زیست بوم آشنا شویم
دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی خبر داد: ۸

با بازیگران و عناصر موثر زیست بوم آشنا شویم

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۲:۲۳ | ۴ دقیقه

پرویز کرمی از انتشار سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در ۱۳جلد در حوزه‌های مختلف کسب و کار نوپا و استارتاپی خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انتشار کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» در ۱۳ جلد اظهار کرد: نظر به اینکه در سالهای اخیر توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و فناوری از بازیگران و عناصر مختلفی شکل گرفته که شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و استارت‌آپی از مؤثرترین بازیگران این اکوسیستم هستند یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت علمی و فناوری در کنار حمایت از تحقیقات مرز دانش و تجاری‌سازی فناوری‌ها بوده است بنابراین شناخت چالش‌های پیشروی فعالان این حوزه در جهان می‌تواند کمکی برای شکل‌گیری و رشد پویا‌تر آنها در کشور باشد.

مدیرمسئول انتشارات دانش‌بنیان فناور ادامه داد: جلد نخست این کتاب به بررسی تجربیات جهانی استارتاپ‌های حوزه «مدیریت پسماند» اختصاص دارد. چرا که ورود کارآفرینان به این حوزه می تواند منجر به ارائه راه حل برای موضوعات مختلف این حوزه و رفع نیاز کشور باشد. در این کتاب‌ها برنامه ملی آینده نگاری و ارتباط آن با اکوسیستم استارتاپی معرفی شده است. همچنین علاوه بر مطرح شدن مواردی همچون چالش‌ها و راهکارهای توسعه استارتاپ‌های حوزه پسماند در پایان به جمع‌بندی راهکارهای استارتاپی و مدل‌های کسب و کار آنها پرداخته شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: شرکت های استارتاپ در حوزه ورزش و سلامت جسمانی، مدیریت آلودگی هوا، کشاورزی، مدیریت آب و خشکسالی، سلامت دیجیتال، نوآوری اجتماعی، انرژی، گردشگری، بیمه، آموزش، سیمان و بتن و معدن دیگر مجموعه‌های این گزارشات استارتاپی است. 

*علاقمندان می‌توانند برای اطلاع و دریافت فایل پی‌دی‌اف کتاب‌ها و موشن گرافیک‌های تولیدی به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه نمایند.

    http://yon.ir/gsO3r                                                                                       http://yon.ir/JlpHF    

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپرویز کرمیاستارتاپدبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیانبررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.