دانشگاه شریف با معاونت علمی و شهرداری تهران تفاهم نامه امضا کرد
در حاشیه رویداد ناحیه نوآوری شریف ۸

دانشگاه شریف با معاونت علمی و شهرداری تهران تفاهم نامه امضا کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۱۲ | ۴ دقیقه

دانشگاه شریف با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران ۳ تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

نوپانا به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، در حاشیه رویداد «ناحیه نوآوری شریف» که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران و محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، سه تفاهم نامه همکاری در راستای اهداف پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف امضا شد.

اولین تفاهم نامه در خصوص توسعه ناحیه فناوری شریف بود که توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهرداری منطقه دو و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید.

پیاده‌ سازی و تقویت ناحیه نوآوری شریف به منظور حمایت، توسعه کسب و کارهای خلاقانه و استارتاپ ها، اپلیکیشن های مدیریت شهری و ... از موضوعات توافق است. در این طرح دانشگاه صنعتی شریف اجازه دارد با هماهنگی شهرداری منطقه دو در سطح منطقه به فعالیت‌های همسو با اهداف شهرداری منطقه دو بپردازد.

همچنین شهرداری در حوزه تخصصی خود از استارتاپ های محصول محور در حوزه مدیریت شهری حمایت معنوی می کند.

تفاهم نامه دوم میان پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران امضا شد.  این تفاهم نامه شامل ایجاد زمینه برای توسعه تعاملات دو طرفه و هم افزایی میان سازمان و پارک، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در پیشبرد اهداف مشترک، تدوین شیوه های حمایت از پژوهشگران و شرکت ها و استارتاپ های شهری و تسهیل شرایط برای برگزاری دوره های آموزشی رویدادها و سمینارهای آموزشی مشترک است.

همچنین بررسی نحوه استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاه، بررسی نحوه استفاده از توان علمی و تکنولوژی شرکت ها و استارتاپ های مرتبط در حل مشکلات شهری و تبیین شیوه های انجام پژوهش های کاربردی در قالب قراردادهای پژوهشی- مطالعاتی از دیگر موضوعات تفاهم نامه دوم است.

تفاهم نامه سوم با محوریت عقد توافقنامه تاسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری های شهری و ساختمان شرکت سرمایه آب-خاک و توسعه و پارک علم و فناوری میان دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر با همکاری شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

موضوع این توافق راه اندازی دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر به منظور توسعه تعاملات دو طرفه و ایجاد هم افزایی بین پارک و شرکت برای حمایت از شکل گیری و رشد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های مرتبط با صنعت ساختمان و خدمات شهری است.

برچسب‌ها: ناحیه نوآوری شریفسورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریشهردار تهراندانشگاه صنعتی شریفاستارت‌آپپیروز حناچیمحمود فتوحیپارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.